30 فعالیت شغلی که از دریافت وام منع شدند+سند


30 فعالیت شغلی که از دریافت وام منع شدند+سند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجرات در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار عدم پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت جدید در 30 رشته فعالیت شامل 1374 محصولی شد که ظرفیت تولید آن‌ها در کشور به اشباع رسیده است.

30 فعالیت شغلی که از دریافت وام منع شدند+سند

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزیر صمت در نامه‌ای به کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی درخواست کرد نظام بانکی اعطای وام را از صنایعی که در حال حاضر در کشور ظرفیت‌های اشباع دارند و نیازی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در آنها نیست، به سمت صنایعی که دارای اولویت سرمایه گذاری هستند، معطوف کنند.

در این نامه اسامی ۳۰ رشته فعالیت بعنوان رشته فعالیت‌های اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا و ۱۳۷۴ محصول این رشته فعالیت‌ها درج و درخواست شده به جای پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در این ۳۰ رشته، سایر رشته فعالیت‌هایی که کشور در زمینه آنها دارای کمبود است و مزیت سرمایه گذاری دارند، در اولویت پرداخت وام بانکی قرار بگیرند.

البته در این نامه تاکید شده: پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب که قبلاً در ارکان اعتباری بانک‌های عامل مصوب شده و پرونده تسهیلاتی آنها در دست اقدام است، همچنین طرح توسعه واحدهای فعالی که از متوسط تولید و صادرات مطلوبی برخوردار بوده اند، همچنان مورد درخواست است.

در این نامه که هفتم آبان ماه ارسال شده، آمده است:

با توجه به اهمیت صرف بهینه منابع جهت سرمایه گذاری‌های جدید، اولویت‌های سرمایه گذاری شامل طرح‌های جدید صنعتی و معدنی، طرح‌های نیمه تمام آماده مشارکت با واگذاری، فرصت سرمایه گذاری با رویکرد جایگزینی واردات و … شناسایی شده و از طریق زبانه فرصتهای سرمایه گذاری در صفحه اصلی سامانه بهین یاب، برای عموم ذینفعان قابل دسترسی بوده و مرتباً به روز رسانی خواهد شد.

ضمناً چنان که استحضار دارند، به موجب سیاست‌های توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت، در سال‌های اخیر ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی زیادی در کشور ایجاد شده که علی رغم تلاش این وزارتخانه در هدایت سرمایه گذاران، در برخی از رشته فعالیت‌ها، ظرفیت‌های ایجاد شده از نیاز کشور بیشتر است و بعضاً موجب شده تا برخی واحدهای تولیدی فعال در این رشته فعالیت‌ها، امکان فعالیت با حداکثر ظرفیت را نداشته باشند. گرچه توسعه صادرات می‌تواند رافع این مشکل باشد، اما نوع محصولات و نداشتن صرفه و پتانسیل صادراتی، کیفیت تولیدات و … از موانع عملیاتی شدن این مهم است. لذا فهرست فعالیت‌های اشباع که ایجاد ظرفیت جدید در آنها توصیه نمی‌شود، تحت عنوان «صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا» از طریق آدرس یاد شده منتشر شده است.

خواهشمند است دستور فرمائید جهت استفاده از ظرفیت سازی های انجام شده و هدایت سرمایه گذاران، مراتب به بانک‌های عامل و ذینفعان اطلاع رسانی گردد.

خاطرنشان می‌شود، پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب که قبلاً در ارکان اعتباری بانک‌های عامل مصوب شده و پرونده تسهیلاتی آنها در دست اقدام است، همچنین طرح توسعه واحدهای فعالی که از متوسط تولید و صادرات مطلوبی برخوردار بوده اند، همچنان مورد درخواست است.

در نامه زرندی، عناوین ۳۰ رشته فعالیت اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا، به شرح جدول زیر آمده است.

30 فعالیت شغلی که از دریافت وام منع شدند+سند

فهرست کامل ۱۳۷۴ محصول از این ۳۰ رشته فعالیت اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا را از اینجا می‌توانید دریافت و مشاهده کنید.

30 فعالیت شغلی که از دریافت وام منع شدند+سند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید