آغاز بازگشت مطالبات ایران از عراق/ درحال مذاکره با سایر بدهکاران هستیم


آغاز بازگشت مطالبات ایران از عراق/ درحال مذاکره با سایر بدهکاران هستیم

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، ضمن تاکید بر این نکته که بازگشت مطالبات ایران از سایر کشور‌ها موجب گشایش در اقتصاد کشور خواهد شد، از شروع بازگشت مطالبات از عراق خبر داد.

آغاز بازگشت مطالبات ایران از عراق/ درحال مذاکره با سایر بدهکاران هستیم

گروه بازرگانی بازارنیوز-بهزاد قبادی؛ یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، پیرامون تاثیر مثبت بازگشت مطالبات ایران از سایر کشور‌ها بر اقتصاد کشور، به بازارنیوز گفت: بازگشت مطالبات ما از سایر کشور‌ها به کشور، حتما موجب گشایش در روابط تجاری ایران، در داخل و خارج خواهد شد. همچنین مشکلات ما برای تامین نیاز‌ها مرتفع می‌شود که حتما آثار مثبتی خواهد داشت.

وی پیرامون بازگشت مطالبات ایران از عراق تصریح کرد: آنچه ما در عراق از نزدیک شاهد هستیم، بازگشت مطالبات آغاز شده که این مطالبات در حدود ۵ میلیارد دلار است. بازگشت مطالبات از این کشور به صورت کالای غیر تحریمی (کالای اساسی و دارو) خواهد بود.

آل اسحاق، از مذاکره با سایر کشور‌ها برای بازگرداندن مطالبات کشور سخن گفت و افزود: ۸.۵ میلیارد دلار از کره طلب داریم که این هم مذاکراتش همچون سایر کشور‌های بدهکار به ما از جمله هند، چین، ژاپن و... در حال انجام است. با شرایطی که پیش می‌آید، احتمال تسریع این کار وجود دارد و با برگشت این پولها، گشایشی در تامین نیاز‌های اولیه و کالا‌های اساسی و قطعات مورد نیاز کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس اتاق ایران و عراق، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر پیروزی بایدن در انتخابات امریکا بر اقتتصاد ایران، به بازارنیوز گفت: به طور کلی روابط ایران و امریکا طبق فرمایشات رهبر انقلاب، از جانب ما مشخص است و سیاست‌ها و استراتژی ما در قبال امریکا مبهم نیست. این که در طرف مقابل چه کسی روی کار بیاید و چه خواهد کرد، خیلی اهمیتی ندارد.
آل‌اسحاق افزود: قطعا اگر بایدن سر کار بیاید، همان کاری را می‌کند که اوباما می‌خواست انجام دهد؛ چون در همان زمان معاون اوباما بوده و همچنین خط مشی او همانند سایر دموکرات‌هاست؛ لذا همان فضایی را که اوباما داشت ایجاد خواهد کرد.

آل‌اسحاق در پایان تاکید کرد: این که ما فکر کنیم همه مسائل ما حل خواهد شد، این طور نیست؛ امریکایی‌ها مسائلی دارند که کلیات آن حل نشود اتفاق خاصی نمی‌افتد، ولی به نظر می‌رسد روند اقتصادی ایران تا حد زمان اوباما روان‌تر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت