مشکلات متداول اجاق گاز نف و اسنوا


مشکلات متداول اجاق گاز نف و اسنوا

اجاق گازها دارای قطعاتی همچون نازل‌، مشعل‌، پیلوت، ترموکوپل، فندک، ترموستات، درجه تنظیم حرارت و تایمر می باشند که خراب شدن هر یک از آنها استفاده از اجاق گاز را برای شما سخت و غیرممکن می کند. در بسیاری از موارد با نظافت قطعات، ایراد برطرف شده و می توانید مانند گذشته از اجاق گاز خود استفاده کنید. برای تعمیر اجاق گاز باید عیب یابی را به درستی انجام...

اجاق گازها دارای قطعاتی همچون نازل‌، مشعل‌، پیلوت، ترموکوپل، فندک، ترموستات، درجه تنظیم حرارت و تایمر می باشند که خراب شدن هر یک از آنها استفاده از اجاق گاز را برای شما سخت و غیرممکن می کند. در بسیاری از موارد با نظافت قطعات، ایراد برطرف شده و می توانید مانند گذشته از اجاق گاز خود استفاده کنید. برای تعمیر اجاق گاز باید عیب یابی را به درستی انجام دهید. با برخی از ایرادات و نحوه برطرف کردن آنها آشنا شوید تا کیفیت و کارایی را به اجاق گاز خود بازگردانید.

مشکلات متداول اجاق گاز نف

ایرادات متداول در اجاق گاز نف به شرح زیر است:

روشن نشدن مشعل اجاق گاز نف

مکانیسم اجاق گاز به این گونه است که گاز و هوا باید هر دو با هم ترکیب شده تا شعله ایجاد شود. از طریق فندک، جرقه شکل گرفته و مشعل روشن می شود. علت اصلی در روشن نشدن مشعل، ایراد در فندک می باشد. اگر فندک مسدود شده باشد نمی تواند شعله را روشن کند. همچنین خراب بودن ترموکوپل و بوبین و البته مسدود شدن نازل نیز می توانند از علت های روشن نشدن مشعل باشند.

برای تعمیر اجاق گاز نف مراحل زیر را انجام دهید. ابتدا دوشاخه برق اجاق گاز را از پریز خارج کنید تا جریان برق قطع شود. با کمک یک سوزن، سوراخ فندک را تمیز کنید تا اگر دارای گرفتگی هست برطرف شود. حالا دو شاخه را مجدداً به پریز برق متصل کنید، اگر همچنان مشعل روشن نمی شود فندک دچار ایراد شده است و باید آن را تعویض کنید. پیچ های صفحه روی گاز را باز کنید تا به فندک، ترموکوپل، بوبین و نازل دسترسی پیدا کرده و یک به یک آنها را بررسی کنید. در صورت مشاهده ایراد در هر یک از موارد باید آن را تعویض کنید. ممکن است به دلیل ریختن مواد غذایی، نازل نیز مسدود شده باشد. می ‌توانید با یک سوزن، گرفتگی ها را برطرف کنید.

نرسیدن گاز به مشعل اجاق گاز نف

از دلایل اصلی نرسیدن گاز به مشعل، ایراد در مسیر گازرسانی می باشد. ابتدا تمام مشعل ها را روشن کنید، اگر تمام مشعل ها روشن نشوند قطعاً ایراد از جریان گاز می باشد، مطمئن شوید که گاز منطقه وصل می باشد. حالا باید فندک و نازل را بررسی کنید، اگر نازل با مواد غذایی مسدود شده باشد جریان گاز عبور پیدا نمی کند. سپس فندک را بررسی کنید اگر جرقه تشکیل شده به رنگ زرد و نارنجی باشد نشان دهنده خراب بودن فندک است که باید تعویض شود. امکان دارد میزان جریان گاز، کم می باشد و مشعل ها روشن نمی شوند. با ابزاری مانند پیچ گوشتی، پیچی که درون ولوم تعبیه شده است را بچرخانید تا میزان ورودی گاز افزایش پیدا کند. برای تعمیر اجاق گاز نف، ترموکوپل و بوبین را نیز بررسی کنید. خرابی آنها مانع از ورود گاز به مشعل می شوند.

جرقه نزدن فندک در اجاق گاز نف

خراب شدن فندک منجر به عدم جرقه می شود. ابتدا مطمئن شوید که سیم های فندک، قطع نشده ‌اند. ممکن است بر اثر ضربه، فندک از جای خود حرکت کرده است. کافیست با دست خود کمی آن را جابجا کنید. جریان برق باید در فندک راه پیدا کند. می توانید با استفاده از یک مولتی متر، از عبور جریان برق مطمئن شوید. در تعمیر اجاق گاز نف اگر فندک در جای خود قرار دارد، سیم ها سالم هستند و برق نیز جریان دارد. ممکن است فندک شکسته شده باشد که در این صورت باید آن را تعویض کنید.

مشکلات متداول اجاق گاز نف و اسنوامشکلات متداول اجاق گاز نف و اسنوا

مشکلات متداول اجاق گاز اسنوا

از ایرادات اجاق گاز اسنوا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد صدا در شعله اجاق گاز اسنوا

تعمیرات اجاق گاز اسنوا را به راحتی انجام دهید. ایراد در هوارسانی، از دلایل اصلی ایجاد صدا در شعله ها می باشد. باید میزان ورودی هوا و گاز را تنظیم کنید. صفحه روی اجاق گاز را باز کرده و محفظه مخلوط کن هوا و گاز را چک کنید. با چرخاندن تنظیم کننده هوا، هوای ورودی را تنظیم و با چرخاندن تنظیم کننده گاز در جهت ساعت، جریان گاز را افزایش و با چرخاندن آن در خلاف جهت ساعت، میزان گاز ورودی را کاهش دهید.

شعله های زرد و نارنجی در اجاق گاز اسنوا

در تعمیر اجاق گاز اسنوا به میزان مخلوط هوا و گاز دقت داشته باشید. اختلال در این مخلوط باعث سوختن شعله به رنگ زرد می شود. یک شعله استاندارد باید ارتفاع مناسب و رنگ آبی داشته باشد. هرگاه احساس کردید که ارتفاع شعله کم و رنگ آن زرد و نارنجی است باید میزان گاز و هوا را بررسی کنید. با پیچاندن مهره گاز، میزان جریان گاز را کم یا زیاد کنید. البته امکان دارد که کثیف بودن مشعل نیز باعث شده است شعله یک دست و آبی رنگ نباشد. توصیه می کنیم بعد از هر بار استفاده از اجاق گاز، با مواد شوینده مخصوص اجاق گاز، مشعل ها و صفحه را کاملاً تمیز کنید.

انتشار دود از قسمت مشعل اجاق گاز اسنوا

کثیف بودن مشعل ها از دلایل اصلی انتشار دود می باشد. برای تعمیر اجاق گاز اسنوا کافیست بعد از هر بار استفاده از اجاق گاز، مشعل ها را تمیز کنید. تجمع مواد غذایی و روغن به مرور زمان باعث می شود هنگام استفاده از اجاق گاز دود انتشار پیدا کند. اگر اجاق گاز خود را به تازگی خریداری کرده اید امکان دارد به دلیل روغنی که برای عایق بر روی اجاق گاز استفاده شده است به خوبی تمیز نشده و روی مشعل ها باقی مانده است. کافیست با مواد شوینده مخصوص اجاق گاز، صفحه و مشعل ها را کاملاً تمیز کنید.

انتشار بوی گاز از اجاق گاز اسنوا

از دلایل اصلی انتشار بوی گاز می توان به ایراد در اتصال شلنگ گاز به لوله اصلی گاز اشاره کرد. با استشمام بوی گاز بلافاصله پنجره ها را باز کنید. ممکن است بست قسمت شلنگ گاز به لوله اصلی گاز، شل شده باشد. تمام بست ها و اتصالات را محکم کنید. برای تعمیر اجاق گاز اسنوا شلنگ اجاق گاز را نیز مورد بررسی قرار دهید. با مشاهده فرسودگی، پارگی و سوراخ شدگی آن را تعویض کنید.

تعمیر اجاق گاز نف و اسنوا

با مطالعه ایرادات در اجاق گاز می توانید به راحتی عیب‌ یابی اجاق‌ گاز را انجام داده و ایراد را شناسایی کنید. اگر خودتان توانایی و دانش کافی دارید ایرادات فنی را برطرف کنید و در صورت مشاهده خرابی گسترده در قطعات، برای تعمیر اجاق گاز از خدمات نمایندگی های معتبر استفاده کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گیم شات ارسال شده و گیم شات در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح