صدور کارت بازرگانی بی‌ضابطه است


صدور کارت بازرگانی بی‌ضابطه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر شاخص‌ها برای اعطای کارت بازرگانی کافی بود نباید امروز برخی افراد به اسم کارتن خواب‌ها کارت بازرگانی دریافت می‌کردند.

صدور کارت بازرگانی بی‌ضابطه است

گروه بازرگانی بازارنیوز: ولی اسماعیلی با بیان اینکه باید با کسانی که کارت‌های بازرگانی جعلی یا یک بار مصرف دارند، برخورد شود، گفت: قوه قضائیه و مراجع ذیربط باید این افراد را شناسایی کرده و با آنان برخورد کنند.

وی تأکید کرد: البته مسئله مهم‌تر آن است که مجلس و دولت باید ساختارها را اصلاح کنند به این معنا که فردی که می‌خواهد کارت بازرگانی دریافت کند باید شناسایی شود، سابقه تجارت وی لحاظ شود و همچنین باید مشخص شود که آیا آن فرد اهلیت لازم برای دریافت کارت بازرگانی را دارد یا خیر.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تمام جهان این مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد و این گونه نیست که هر کسی بخواهد بتواند به راحتی کارت بازرگانی دریافت کند.

اسماعیلی اظهارداشت: باید شاخص‌هایی برای اعطای کارت بازرگانی به افراد تعریف شود تا یک فرد ایرانی در صورتی که آن شاخص‌ها را داشته باشد بتواند کارت بازرگانی دریافت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر این شاخص‌ها در کشور ما بسیار کم است، چرا که اگر شاخص‌ها برای اعطای کارت بازرگانی کافی بود نباید امروز برخی افراد به اسم کارتن خواب‌ها کارت بازرگانی دریافت می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بدون لحاظ کردن شاخص‌ها کارت بازرگانی صادر شود، گفت: اگر ساختار اصلاح شود و از سوی دیگر به فردی که کارت بازرگانی داده می‌شود هشدار داده شود که این کارت تا چه حد می‌تواند برای آن فرد از یک سو منشأ خیر و از سوی دیگر منشأ شر باشد قطعاً شاهد مشکلاتی که در این زمینه تاکنون به وجود آمده است، نخواهیم بود.

اسماعیلی تأکید کرد: نباید بدون ضابطه کارت بازرگانی صادر شود و قطعاً اگر ساختار ارائه کارت بازرگانی اصلاح شود، این آسیب‌ها کمتر می‌شود و مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون اجتماعی آمادگی کامل دارد تا اصلاحات لازم در این زمینه را انجام دهد.

مهر/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو