کاپیتان دوم قهرمان فوتبال بانوان در طرفداری: سوباسا باعث شد فوتبالیست شوم!


کاپیتان دوم قهرمان فوتبال بانوان در طرفداری: سوباسا باعث شد فوتبالیست شوم!

عاطفه رمضانی زاده، کاپیتان دوم قهرمان فوتبال بانوان در برنامه بانوان قهرمان مقابل دوربین طرفداری قرار گرفته...

عاطفه رمضانی زاده، کاپیتان دوم تیم شهرداری بم مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت.

عاطفه رمضانی زاده که پاسخگوی سوالات علیرضا هاشمی در برنامه بانوان قهرمان بود، در خصوص مسائل مختلفی مثل مقایسه دستمزد فوتبال بانوان با فوتبال آقایان، لژیونر شدن و وضعیتش در شهردای بم صحبت هایی را انجام داد.

گفتگوی عاطفه رمضانی زاده با علیرضا هاشمی را می خوانید و می بینید:

با سلام و احترام خدمت شما مخاطبان رسانه طرفداری. امروز در یکی از برنامه های با بانوان قهرمان، در خدمت شما هستیم. خانم عاطفه رمضانی زاده، یکی از کاپیتان های تیم شهرداری بم و ملی پوش سابق تیم بانوان ایران میهمان برنامه هستند.

خدمت شما سلام عرض می کنم. در خدمتتان هستیم.

منم خدمت شما و مخاطبین رسانه طرفداری سلام عرض می کنم. در خدمتتان هستم.

در حال حاضر در حال آماده سازی خود برای فصل جدید لیگ هستید؟

بله.

سال گذشته قوچان کردستان اصلی ترین رقیب تان برای قهرمانی بود. امسال شرایط چگونه است؟ از رقبا شناخت دارید؟

امسال تیم ها در نقل و انتقالات خوب کار کردند. از پایان فصل گذشته تاکنون، تیم ها بازیکنان مد نظر خود را جذب کردند. فکر می کنم فصل جدید لیگ از لحاظ کیفی و فنی بهتر از سال قبل خواهد بود. بازیکن ها در تیم ها پخش شده اند و بنابراین چند تیم می توانند مدعی باشند.

تیم شما همیشه مدعی بوده ولی امسال چند بازیکن خود را از دست دادید. این مسئله به روند تیم تان ضربه می زند؟

ما زهرا قنبری را از دست دادیم که واقعا بازیکنی تاثیرگذار بود. او بازیکن خیلی خوبی بود ولی بازیکن هم در خط حمله و هم دفاع جایگزین کرده ایم. امیدوارم بتوانیم مانند سال های گذشته مدعی باشیم و از عنوان قهرمانی مان دفاع کنیم.

شما یک دوره در فوتبال ساحلی نیز بودید؟

بله من در سال 98 برای اولین بار با شهرداری بم در مسابقات فوتبال ساحلی شرکت کردم. در آن دوره مسابقات توانستم عنوان خانم گل را به دست بیاورم.

کسب عنوان خانم گلی در فوتبال ساحلی سخت بود؟

بله سخت بود. فوتبال ساحلی را از قدیم دوست داشتم و بازی می کردم ولی حرفه ای کار نمی کردم. بیشتر با دوستانم لب ساحل بازی می کردیم و این ورزش را دوست داشتم. کلا ورزش سختی است و شرایطش با فوتبال روی چمن زمین تا آسمان فرق دارد.

شما خودتان اصالتا کرمانی هستید؟

بله.

فکر می کنم اتفاقی که از قبل در فوتبال بانوان رخ داده و همچنان نیز اتفاق می افتد، این است که مثلا در گذشته شما فوتبال روی چمن نداشتید و مجبور بودید فوتسال بازی کنید. حالا هم به فوتبال ساحلی رفتید.

بله بازیکنان فوتبال چون در آن زمان اصلا فوتبال نبود، از فوتسال کار خود را آغاز کردند. خود من در تیم نوجوانان منتخب استان بودم که خانم جعفری مربی آن تیم بود. یک روز گفتند که سال دیگر می خواهیم تیم فوتبال بدهیم و از همان ابتدا نیز نامش شهرداری بم بود. ما نیز عشق فوتبال بودیم و وارد آن شدیم.

به نظرتان فوتبال ساحلی سخت تر است یا فوتبال چمن؟

این دو رشته شرایط متفاوتی دارند. فوتبال ساحلی چون در ماسه است، یک سری آیتم های خاص و قدرت بندی خودش را دارد. به نظر خودم، فوتبال چمن سخت تر از فوتبال ساحلی است.

شما فصل گذشته با شماره 10 یکی از دو کاپیتان فصل گذشته شهرداری بم بودید. از چه زمانی این شماره را پوشیدید؟

من وقتی در تیم فوتسال بودم 10 می پوشیدم و کلا این شماره را دوست داشتم. در سال 86 که در لیگ فوتسال دسته سه با خانم جعفری کارمان را شروع کردیم، شماره 10 را پوشیدم. دلیلش هم بازیکنان بزرگی است که این شماره را پوشیدند. مثلا لیونل مسی را خیلی دوست دارم و سبک بازی اش را می پسندم. حتی وقتی بچه بودیم، برنامه فوتبالیست ها را می دیدم و شماره 10 یعنی سوباسا را دوست داشتم. اکنون نیز 12-13 سال است همین شماره را می پوشم.

در داخل ایران، در فوتبال آقایان سبک بازی کدام فوتبالیست را می پسندید؟

در داخل ایران طرفدار استقلال هستم فوتبال بازیکنانی مانند خسرو حیدری، امید ابراهیمی و ... را دوست داشتم. در نسل جدید نیز وریا غفوری و مهدی قائدی را دوست دارم.

شما بک راست نیز بازی می کردید؟

خیر. در دوره ای چپ بازی می کردم. پارسال به خاطر شرایط تیم نیز در همین پست بازی کردم.

با توجه به اتفاقاتی که در فوتبال بانوان رخ می دهد، وضعیت دستمزد فوتبال آقایان را می دانید؟

بله می دانیم و فکر کنم پولی که برای ما می ماند، پول تو جیبی است.

شما که وضعیت تان در شهرداری بم خوب است.

فکر می کنید این طور است. به دستمزدهای شهرداری بم هم نگاه کنید، خیلی پایین هستند.

آخر می گویند شهرداری بم همه چیزش خوب است.

شاید در بانوان نسبت به تیم های دیگر خوب باشد ولی کلا نه. مثلا در فوتبال بانوان، اگر با من 40 میلیون قرارداد ببندند، آن را می دهند.

در فوتبال آقایان مثلا 60-70 درصد را می دهند و باقی را نه. در فوتبال بانوان کامل قراردادها را می دهند؟

من یک سال سیرجان بازی کردم و آن جا خیلی اذیت شدم ولی در شهرداری بم، هرچه می گویند، همان را می دهند. همان هم خیلی کم است و فقط پول تو جیبی برایمان می ماند. یعنی به عنوان یک شغل اصلا نمی توان به آن نگاه کرد.

می توانید بگویید بالاترین مبلغ قراردادتان چقدر بوده است؟

شاید صحبت در مورد رقم قرارداد درست نباشد.

یعنی 100 میلیون برای امسال نبسته اید؟

خیر. شاید حدودی نصف این مبلغ باشد. با وجود اینکه من سابقه دار در تیم ملی و شهرداری بم هستم، وضعیت این گونه است. شاید فقط یک یا دو بازیکن در سطح بانوان باشند که قراردادهای بالاتری می بندند ولی آن هم بالای 100 میلیون نیست. همان پول قرارداد هم پول تو جیبی است که خرج خرید کفش، وسایل، پروتئین، مکمل و ... می شود.

دوست دارید لژیونر شوید؟

دوست دارم بله ولی نه در تیم های آسیایی. دوست دارم در تیم های اروپایی بازی کنم.

هیچ وقت اقدامی در این خصوص کرده اید؟

یکی دوبار از طریق آشنایانم در خارج از کشور اقداماتی کرده ام. کارهایی کرده ایم تا خودم و یکی از دوستانم اگر شرایط مهیا باشد، در اروپا بازی کنیم.

در دوره ای، بانوان فوتبالیست در لیگ عراق بازی می کردند.

بله دوستانم بودند ولی خودم نبودم.

الان نیز فکر می کنم گلنوش خسروی برگشت و صبا سلیمی نیز در آذربایجان بازی می کند.

بله همین طور است.

نظریه ای در فوتبال بانوان وجود دارد که می گوید اگر امکانات فوتبال آقایان در اختیار بانوان بود، شرایط خیلی متفاوت می شد و فوتبال بانوان سرتر از آقایان می شد.

بله همینطور است. وقتی امکانات و کادر فنی خوب داشته باشیم، پیشرفت بیشتری خواهیم کرد. شاید 3-4 تیم بالای جدول بیشتر از بقیه امکانات داشته باشند ولی در کل امکانات لازم فراهم نیست. ما در سال 95 از طرف فدراسیون برابر سوئد بازی کردیم. تیم ملی سوئد نایب قهرمان المپیک بود و سطحشان واقعا بالاتر از ما بود. امکانات، کادر فنی و ... از همه لحاظ از ما خیلی بالاتر بودند.

هیچ وقت حسرت این را خورده اید که مثلا پسر باشید تا راحت تر و در امکانات بیشتر فوتبال بازی کنید؟

از نظر امکانات بله حسرت می خوریم. البته بچه بودم با خودم می گفتم کاش پسر بودم تا در این امکانات بازی کنم. نمی گویم در حد آقایان، ولی اگر کمی بیشتر مورد حمایت واقع شویم، اسپانسرهای بیشتری داشته باشیم و حمایت مالی و فنی شویم، مطمئنا حرف هایی برای گفتن خواهیم داشت.

قشنگ ترین فوتبالی که دیده اید، کدام بازی بوده است؟

یادم نمی آید کدام ال کلاسیکو بود ولی بارسلونا از رئال مادرید عقب بود و در آخر بازی گلزنی کرد و برد.

مهم ترین عاملی که باعث شد شما فوتبالیست شوید، سوباسا بود؟

من کلا به فوتبال علاقه داشتم و با برادرهایم در کوچه بازی می کردم. به قول گفتنی از زمین خاکی شروع کردیم. حال این سوباسا نیز بی تاثیر نبود (با خنده). برادرهایم همیشه مرا درون دروازه می گذاشتند. اگر یار کم می آوردند مرا گوشه زمین می گذاشتند تا بازی کنم.

خانواده مانع فوتبالی شدنتان نشدند؟

خانواده ام مخصوصا پدرم همیشه پشت من بوده اند. آن ها خیلی از من حمایت کردند. من در این دوران کرونا پدرم را از دست دادم و اکنون ادامه زندگی بدون او برایم بسیار سخت است.

خدا ایشان را بیامرزد. اتفاقا می خواستم بپرسم وقتی بیکار می شوید، در کشاورزی به پدر کمک می کنید.

بله همین طور است. با پدرم رابطه خیلی دوستانه ای داشتیم و شاید با مادرم چنین رابطه ای نداشتم. مسابقه ای نبود که بازی کنم و اولین نفر پدرم زنگ بزند و نتیجه را بپرسد. خودش هم فوتبالی نبود. بله وقتی خانه بودیم، می گفت می خواهم سر زمین کشاورزی کنم و من را نیز با خود می برد.

خدا ایشان را رحمت کند. عذر می خواهم که ناراحتتان کردم. خیلی لطف کردید امروز تشریف آوردید. ان شاءالله موفقیت هایتان ادامه پیدا کند. در شهرداری بم نیز همه قهرمانی ها را دیده اید.

بله با خانم جعفری 7 قهرمانی و یک نایب قهرمانی داشته ایم.

خیلی لطف کردید به برنامه ما تشریف آوردید. حرف پایانی اگر چیزی مانده، در خدمتتان هستیم.

از شما تشکر می کنم که به ورزش و فوتبال بانوان بها می دهیم. امیدوارم بتوانیم این قهرمانی را حفظ کنیم و سال های بعد نیز آن را تکرار کنیم. از مسئولان شهرداری بم تشکر می کنم که همیشه از تیم بانوان حمایت کردند. از خانواده ام تشکر می کنم که همیشه پشتم بودند؛ مخصوصا پدرم که دیگر نیست. واقعا نبود او داغ بزرگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط