2 تُن موادمخدر در همدان امحا شد


2 تُن موادمخدر در همدان امحا شد

همدان- ایرنا- همزمان با آخرین روز هفته نیروی انتظامی 2 تن انواع موادمخدر با حضور مسوولان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، حوزه انتظامی و قضایی در شهر همدان امحا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری همدان روز شنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: رهبر انقلاب اسلامی در جمع اعضای شورای اجتماعی اولویت دارترین آسیب اجتماعی را موضوع اعتیاد عنوان کردند.

یزدان آزرمی اضافه کرد: بسیاری از آسیب ها و بزهکاری‌ها نظیر سرقت، طلاق، کودکان کار، زنان بدسرپرست و زندانی شدن ریشه در اعتیاد دارد بنابراین مبارزه با این پدیده شوم و معضل اعتیاد به طور مستمر در دستور کار مسوولان است.

وی افزود: نیمه نخست سال جاری حدود چهار تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که با وجود شرایط کرونایی، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میزان کشفیات ۲۹ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری همدان اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور پنج هزار و ۱۸۵ قاچاقچی، تهیه و توزیع کننده مواد مخدر و معتاد شناسایی و دستگیر شدند.

آذرمی درباره آمار معتادان متجاهر توضیح داد: معتاد متجاهر بر اساس تعریف آن فرد معتاد بدون مکان، خانواده، کارتن خواب و طرد شده از سوی اعضای خانواده را شامل می شود که شمار آنها در همدان بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: اما از دید عموم مردم معتادانی هستند که دارای این ویژگی‌ها نبوده اما به علت تردد و جولان در محله‌ها و تفرجگاه‌ها، منظر شهری را نامناسب جلوه می‌دهند که از این افراد به عنوان معتاد تابلو یاد می‌شود.

آذرمی با بیان اینکه ۲۵۰ معتاد تابلو در همدان شناسایی شدند گفت: تمامی مناطق از لوث معتادان تابلو و متجاهر پاکسازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا