تولیدکنندگان دوچرخه چشم انتظار حمایت وزارت صمت؛ دوچرخه‌ای که چرخ‌ حمایتش نمی‌چرخد!


تولیدکنندگان دوچرخه چشم انتظار حمایت وزارت صمت؛ دوچرخه‌ای که چرخ‌ حمایتش نمی‌چرخد!

یک تولیدکننده دوچرخه گفت: قرار بود یک کارخانه‌ دوچرخه‌سازی سالانه 300 هزار دوچرخه تولید کند، اما حالا به دلیل عدم حمایت، کارگران این کارخانه تعدیل شدند!

تولیدکنندگان دوچرخه چشم انتظار حمایت وزارت صمت؛ دوچرخه‌ای که چرخ‌ حمایتش نمی‌چرخد!

مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران دوچرخه و موتور سیکلت در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش تقاضا برای خرید دوچرخه در بین افراد گفت: به طور میانگین در حال حاضر تعداد متقاضیان و مصرف کنندگان دوچرخه به نسبت سال‌های قبل بیشتر شده است.

او در رابطه با اینکه چرا تولید دوچرخه در سطح کشور کاهش یافته است، بیان کرد: اکنون بیشتر مسئولان به جای آنکه تولیدات داخلی را حمایت کنند چشم امیدشان را به واردات دوخت‌ اند.

در این رابطه علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان در حوزه تولید دوچرخه می‌توانند امید داشته باشند که در آینده‌ای نه چندان مورد حمایت قرار بگیرند یا خیر تصریح کرد: قول می‌دهیم که به منظور ارتقا سطح تولید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و تسهیلات لازم را به آن‌ها بدهیم.

بیشتر بخوانید

لاستیک دولتی در کدام سامانه عرضه می شود؟

همچنین یکی از فروشندگان دوچرخه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان دوچرخه موجود در بازار که تولید داخل هستند، اظهار کرد: اکنون حدود ۹۵ درصد از دوچرخه‌هایی که در کشور وجود دارند خارجی هستند، متاسفانه این امر سبب شده تا قیمت دوچرخه‌ها روز به روز افزایش یابد.

در این رابطه یکی از تولیدکنندگان دوچرخه نیز گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود دوچرخه سازی قوچان چیزی بالغ بر ۳۰۰ هزار دوچرخه در سال تولید کند اما نه تنها این امر صورت نگرفت بلکه به دلیل عدم حمایت لازم، کارگران زیادی هم تعدیل شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...