مشارکت دستگاه‌ها از شاخص‌های تامین امنیت است


مشارکت دستگاه‌ها از شاخص‌های تامین امنیت است

تهران -ایرنا- جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تامین امنیت مطلوب مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در امور امنیتی کشور است، گفت: سازمان‌های دولتی با تشکیل یگان‌های حفاظتی، یاری‌گر پلیس در تامین امنیت پایدار و حفاظت و حراست از اموال و سرمایه‌های ملی و مردمی باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «محمد شرفی» در گردهمایی و رزمایش پلیس و یگان‌های حفاظت از سازمان‌های دولتی ضمن درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای پرافتخار ناجا و جانبازان اظهار داشت: امسال با درایت و هدایت سردار «حسین اشتری» هفته ناجا در اولین روز از ماه ربیع الاول و با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» فعالیت خود را آغاز کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: مقام معظم رهبری در پیام تبریک خود به مناسبت هفته ناجا پدرانه، فرزندان خود را در عرصه خدمت مورد لطف و عنایت قرار دادند که این برای ما باعث دلگرمی است.

وی ادامه داد: شعار هفته ناجا از فرمایش پیامبر اکرم (ص) برگرفته شده و این امر نشان از اهمیت سلامت و امنیت به عنوان دو نیاز اولویت‌دار در جوامع بشری خصوصا کشور ایران اسلامی دارد. امروز با ایثار و فداکاری و خون پاک شهدای عزیزمان در دنیا از بهترین امنیت و ابزار بازدارنده برخوردار هستیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر اینکه صاحبان اندیشه برای امنیت داخلی شاخص‌های بسیاری مطرح کرده‌اند که یکی از آنها توانمندی و قابلیت‌های پلیس هر کشور است، تصریح کرد: اگر شما از دروازه شهر و یا کشوری وارد شدید که کارکنان پلیس با رعایت سه مولفه دقت، صحت و سلامت ماموریت خود را به خوبی انجام می‌دهند و در تمام امور در کنار مردم است باید نتیجه بگیریم که آن کشور از امنیت بالایی برخوردار است.

سردار شرفی مشارکت را از شاخص‌های ایجاد امنیت دانست و افزود: یکی از شاخص‌های تامین امنیت مشارکت همه دستگاه‌ها در امور امنیتی است که مصداق و نمونه آن را در این میدان می‌بینیم و این رزمایش نمونه ای از این مشارکت‌هاست.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: اگر همه افراد جامعه اعم از ساختارهای رسمی و غیر رسمی در کنار هم در جهت یک هدف گام بر دارند و با هم همدل و هم راستا شوند بایستی نتیجه بگیریم که آن کشور از امنیت کافی برخوردار است.

وی گفت: یگان حفاظت از سازمان‌های دولتی و اجرایی طبق ماده ۱۱۰ و بر اساس مواد قانونی برنامه‌های توسعه سوم، چهارم و پنجم کشور شکل گرفت و این رویکرد به خاطر این بود که ثابت کند اکنون دنیا در حال تحول است و ساختار دولتی، نظامی و رسمی در جوامع بین‌المللی تحت تاثیر تحولات عظیم قرار می‌گیرد، در این شرایط همه امکانات، فناوری، علوم و فنون و تکنولوژی باید به روز رسانی شود.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: انتظار داریم بعضی از سازمان‌ها به متناسب‌سازی ساختار سازمانی با حجم ماموریت‌های خود قدم‌ بردارند و نسبت به توانمندسازی ساختار انسانی خود اقدامات لازم را انجام دهند و بنده به سهم خودم از همه دستگاه‌های اجرایی، ستاد کل و نیروی انتظامی و کلیه کارکنان یگان‌های حفاظت که با تمام توان در راه خدمت به این نظام مقدس هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در این رزمایش دکتر «ولی‌الله میرزایی» مدیر کل امنیتی وزارت کشور، سردار «علیرضا زارع» مدیر امور یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، «سید جواد حاج حسینی» جانشین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و تنی چند از روسای سازمان های دولتی حضور داشتند.

تجلیل و تقدیر از خانواده شهدا و کارکنان ساعی یگان های حفاظت، اجرای سناریوی حفاظت از شخصیت ها و انجام حرکات رزمی قدرتی و رژه خودرویی از برنامه های دیگر این رزمایش بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان