هزار و 439 خودرو در ایلام توقیف شد


هزار و 439 خودرو در ایلام توقیف شد

ایلام - ایرنا - رییس پلیس راه ایلام گفت: یک هزار و 439 خودرو طی 6 ماه نخست سال جاری در جاده های برون شهری این استان به علت انجام تخلف توقیف شد.

سرهنگ رضا همتی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش دارد و مهم ترین دلیل توقیف این خودروها به همراه نداشتن مدارک شناسایی و گواهینامه و ارتکاب تخلفات حادثه ساز بوده است.

وی افزود: در سایه تلاش نیروهای پلیس راه و همکاری عموم رانندگان، تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در این استان طی ۶ ماه نخست سال جاری ۱۶ درصد به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

رییس پلیس راه ایلام تاکید کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز در مدت یاد شده کاهش چشمگیری یافته است بطوریکه ۳۹ درصد به نسبت پارسال شاهد کاهش زخمی های تصادفات در جاده های برون شهری استان ایلام هستیم.

سرهنگ همتی زاده پرخطرترین محورهای ارتباطی در این استان را ایلام به مهران و ایلام به سرابله عنوان کرد.

وی اضافه اضافه کرد: نقاط حادثه خیز متعددی در جاده های برون شهری این استان وجود دارد که از مهم ترین عوامل بروز سوانح رانندگی هستند که می طلبد هرچه زودتر دستگاه های مسوول نسبت به رفع مشکل این مناطق اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در نیمه نخست امسال، ۱۸ میلیون و ۱۳۳ هزار خودروی سبک و سنگین در جاده‌های این استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش دارد.

بیشترین میزان تردد در این مدت در محور ایلام - ایوان با بیش از ۸۴۶ هزار تردد توسط سامانه های تردد شمار ثبت شده است.

همچنین در این مدت( ابتدای امسال تا پایان شهریورماه) بیش از ۳۵۳ هزار مسافر در قالب ۵۴ هزار و ۱۷۹ سفر در استان ایلام جابجا شده است.

با توجه به شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد سفرها و ۷۹ درصد مسافران در استان کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی