حدود سه تن موادمخدر در مازندران سوزانده شد


حدود سه تن موادمخدر در مازندران سوزانده شد

ساری - ایرنا - 2 هزار و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر غیر دارویی کشف شده در استان مازندران امروز پنجنشبه همزمان با هفته نیروی انتظامی با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در قائمشهر سوزانده شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران در حاشیه سوزاندن این میزان مواد مخدر به خبرنگار ایرنا گفت : این مقدار مواد مخدر غیر دارویی طی ۲ سال اخیر در استان جمع آوری شده بود .

احمد مظفری افزودز : اکنون با هماهنگی و تلاش نیروی انتظامی فرایند مقابله با خرده فروشان مواد مخدر استان شدت پیدا کرده است ولی لازم است برای مقابله با این پدیده اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند و مشارکت جدی داشته باشند چون خرده فروشی و وجود معتادان متجاهر به شدت استان را تهدید می کند.

وی با بیان این که در ۶ ماهه امسال سه هزارو ۴۰ کیلو گرم کشف و ضبط شد که نستب به مدت مشابه سال قبل که ۲هزارو ۲۶۳کیلو گرم بوده رشد قابل توجهی داشته است و بیان داشت: در سال جاری ۴۰۲ طرح و عملیات در مناطق آلوده و آسیب زای استان اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت متاسفانه در سال جاری ۳۴نفر دراثر مصرف مواد مخدر که بیشتر از نوع مواد مخدر صنعتی بود ، جانشان را از دست دادند.
استان مازندران بیش از ۶۰ هزار معتاد شناسایی شده دارد که طبق آمار حدود ۵۴ هزار نفر از آنها در بیش از ۵۴۰ مرکز و کمپ در حال ترک هستند.

بر اساس آمار رسمی شیوع مواد مخدر در این استان کمتر از نصف میانگین کشوری است. میانگین شیوع موادمخدر در کشور حدود ۵.۴ درصد و در مازندران حدود ۲.۶ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)