نماز جمعه دوم آبان در شیراز و 46 شهر دیگر فارس برگزار نمی‌شود


نماز جمعه دوم آبان در شیراز و 46 شهر دیگر فارس برگزار نمی‌شود

شیراز- ایرنا- مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نماز جمعه دوم آبانماه 99 در شیراز و 46 شهر دیگر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، با اعلام این خبر ابراز داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۹شهرستان این استان از جمله شیراز همچنان تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: افزون بر شیراز نماز جمعه در ارسنجان، آباده، اقلید، سپیدان، بوانات، خرمبید، کازرون، خفر، پاسارگاد، فسا، جهرم، استهبان، مرودشت، کوار، زرقان، نورآباد، فیروزآباد، سروستان و توابع این شهرستان‌ها برگزار نخواهد شد.

ملک مکان گفت: جمعا ۴۷ شهر استان همچنان در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی افزود: نماز جمعه در ۲۹ شهر دیگر این استان که در وضعیت سفید یا زرد هستند، با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

ملک‌مکان از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

تا ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کرونا در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است، تا روز گذشته ۳۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت