مومو برای چه کودکانی جذاب است


مومو چیست,مومو کیه,خطر مومو,چالش مومو یک اکانت واتساپ با تصویر پروفایل یک دختر بسیار زشت همراه با یک خنده جوکر مانند است,چالش مومو,مومو برای چه کودکانی جذاب است




آیا مومو وجود دارد، مومو برای چه کودکانی جذاب است

مومو برای چه کودکانی جذاب است

آیا «مومو» وجود دارد؟ کودکان ما در فضای مجازی در معرض چه آزارهایی هستند؟

آوازه بازی «مومو» این روزها دیگر به گوش همه رسیده‌است. «مومو» یک بازی سیستماتیک است که یک پروفایلی در واتساپ دارد که با بچه‌های شما تماس می‌گیرد و ممکن است با هک کردن حسابشان آن‌قدر آزارشان دهد که بچه شما را وادار به هرکاری می‌کند و در نهایت احتمال دارد این خشونت و آزار به خودکشی کودک منجر شود.

مومو چیست

چالش مومو یک اکانت واتساپ با تصویر پروفایل یک دختر بسیار زشت همراه با یک خنده جوکر مانند است در واقع تصویر پروفایل مو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست بلکه تصویری از یک مجسمه یا آثار عروسک‌های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت‌های آن از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن در این پروفایل قرارداده شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی امروز(دوشنبه) اعلام کرد: طی روزهای گذشته و بخصوص از روز پنجشنبه تا کنون کارشناسان پلیس فتا استان بالغ بر صدها تماس تلفنی مبنی بر ترس شهروندان در چالش مومو و اضطراب ناشی از آن دریافت کرده و پاسخ لازم را ارائه کرده اند.

وی با اشاره به نگرانی والدین و دانش آموزان در پی انتشار تصاویر و کلیپ های رعب انگیز «مومو» افزود: در روزهای اخیر شاهد مطرح شدن چالش «مومو» در سطح برخی استان‌های کشور و همچنین استان خراسان رضوی بوده ایم و در پی آن برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز و کاربر شبکه اجتماعی واتس آپ بوده اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدفشان اذیت و آزار دانش آموزان و هر قشر از نوجوانان و کاربران فضای سابر باشد گرفتار قانون می‌شوند ولیکن با توجه به گستردگی و فرامرزی بودن فضای سایبر توصیه پلیس فتا پیشگیری و آگاهسازی است؛ لذا دانش آموزان و والدین از کنجکاوی و کلیک بر روی لینک های ناشناس اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: «مومو» چالش خطرناک آنلاینی بسیار شبیه به بازی نهنگ آبی است که ابتدا از فیسبوک شروع شد و بعد از طریق واتس آپ گسترش پیدا کرد. هدف از این بازی ترسناک، ایجاد رعب و وحشت در بین کودکان و نوجوانان بوده است. «مومو» کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب به رویشان ظاهر شده و و موجب هراس آنها خواهد شد.

آیا نگران ارتباط مومو با فرزندتان هستید



اگر شما همین الان در تلگرام و اینستاگرام جستجو کنید کلی حساب فارسی و غیر فارسی می‌آورد که اسم‌شان همین «مومو» است و حتی شما شاید بتوانید با آن‌ها تماس هم بگیرید. بسیاری از این‌ افراد هویت باخته‌ای هستند که صرفا عکس پروفایلشان را عکس مومو قرارداده‌اند.

فارغ از اینکه مومو واقعی است یا واقعی نیست که اصلا این موضوع اهمیتی ندارد باید بدانیم امثال این خطرها بچه‌ها ما را در این فضا تهدید می‌کند و باید ببینیم کدام بچه‌ها جذب این افراد کودک آزار می‌شوند؟

مومو برای کدام بچه ها جذاب است



کدام بچه‌ها این مسائل برایشان جذاب است و بیشتر از جذابیت آنها را ادامه می‌دهند؟ متاسفانه بسیاری از بچه‌ها در تنهایی زیادی به سر می‌برند. بچه‌ای که والدینش درگیر نزاع و دعواهای زن و شوهری هستند. بچه‌ای که در اتاقش نشسته‌است و پدر و مادر اصلا نمی‌دانند که او در اتاقش مشغول چه کاری است؟

بچه‌ای که اصلا ارتباط و گفتگویش با خانواده شکل نگرفته‌است. بچه‌ای که می‌گوید اگر به پدرم بگویم پدرم مرا خیلی دعوا می‌کند. یا پدر و مادرهایی که از بس بچه را ترسانده‌اند که بچه جرات این را ندارد که با آنها حرف بزند. یا آنقدر والدین ترسو هستند که بچه می‌گوید اگر من مشکلی که برایم پیش آمده‌است را به مادرم بگویم او سکته می‌کند و راهی بیمارستان می‌شود.

✅والدین باید بدانند صرف اینکه به بچه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کنند فایده‌ای ندارد اگر خودشان در مقابل مشکلات ترسو باشند.

بسیار مشاهده کرده‌ایم کسی که پشت آن اکانت آزاردهنده نشسته ‌است و فرزند ما را می‌ترساند. آنقدر بلد کار است و آنقدر وارد است که از هر نقطه ضعف و ابزاری استفاده می‌کند. حالا شما تصور کنید والدینی ترسو هم باشند. او ذره ذره وارد زندگی فرزند ما می‌شود و ممکن است منجر به اتفاقی شود که شما به عنوان والد هیچوقت نتوانید جبرانش کنید.

والدین باید بدانند این ترسیدن‌ها خطرناک است و جامعه افراد کودک آزار هم دارد و ما تنها ابزاری که داریم این است که با فرزندانمان گفتگو داشته‌باشیم. تنهایی‌هایشان را درک کنیم. افسردگی‌هایشان را درک کنیم.

گمان نکنیم اگر درگیری در خانه است تاثیری رو فرزندمان ندارد. حتما این درگیری در روان کودکمان تاثیر دارد و او آسیب می‌بیند. در نهایت باید به کودکمان این اعتماد را بدهیم که اگر هر اتفاقی برایت افتاد و هر کجای این ماجرا بودی بیا و به من بگو و نگران هیچ چیزی نباش. یعنی اگر وسطش هم قرار داشتی و اتفاقات وحشتناکی را هم پشت سر گذاشتی نترس و بیا مرا مطلع کن تا کمکت کنم.


این «بیا به من بگو» واقعی باشد و فقط در لفظ و کلام نباشد که بچه نتواند به این جمله والدینش اعتماد کند.

مقاله از : دکتر آذرتاش/ ایرنا

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 30 مهر 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
مومو برای چه کودکانی جذاب است مومو برای چه کودکانی جذاب است مومو برای چه کودکانی جذاب است
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
2





نظر شما در مورد مطلب مومو برای چه کودکانی جذاب است چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والدین و فرزندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس