ملی‌پوش دوومیدانی: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد


ملی‌پوش دوومیدانی: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دو و میدانی گفت: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد زیرا این ادعا بی‌پایه و اساس است.

الهام کاکلی دو و میدانی‌کاری که به دلیل مصدومیت در مسابقات جایزه بزرگ شرکت نکرد و در مرحله اول رقابت‌های باشگاهی کشور در دوی ۲۰۰ متر با ثبت رکورد ۲۵:۵۸ ثانیه مقام دوم را بدست آورد اما به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در مرحله دوم و سوم این مسابقات شرکت کند.

وی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش از آغاز مسابقات جایزه بزرگ وضعیت جسمانی مناسبی نداشتم و به همین دلیل در این مسابقات شرکت نکردم. حتی در مرحله اول مسابقات باشگاهی نیز آسیب دیدم و نتوانستم در مراحل بعد حضور یابم.

ملی‌پوش دو و میدانی با بیان اینکه مقداری از انگیزه دختران کاسته شده است، گفت: برخی تصور می‌کنند چون در پایتخت هستیم همه امکانات برای ما فراهم است. در حالی که در کمپ‌ تیم ملی وضعیت جالبی نداریم. حتی اردوهای زیادی برای ما برگزار نمی‌کنند. اگر هم اردویی برپا شود متناسب با شرایط آب و هوایی کشور میزبان نیست. شرایط تمرینی و سخت افزاری در عملکرد دو و میدانی کاران تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برای کسب نتیجه خوب باید فدراسیون برنامه ریزی هدفمند و بلندمدتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: فدراسیون با مسابقات داخلی نمی‌تواند دو و میدانی‌کاران را برای رقابت‌های بزرگ آسیایی و جهانی آماده کند. پیش از این مسابقات، دو و میدانی‌کاران به چند تورنمنت بین‌المللی اعزام شوند تا ورزشکاران با کسب تجربه در میادین کوچک به مدال در میادین بزرگ دست یابند. همچنین آنگونه که برای مردان برنامه‌ریزی می‌شود برای زنان اینگونه نیست.

کاکلی یادآور شد: در این مدت شاهد توجه بیش از حد به رده جوانان و نوجوانان بودیم و این خیلی خوب است اما دیگر به رده بزرگسالان اهمیتی نمی‌دهند. وقتی در این رده قهرمانانی داریم و می‌توانند در مسابقات مختلف نتیجه خوبی کسب کنند نباید آنان را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در المپیک ۲۰۲۱ زنان به دلیل نبود برنامه‌ریزی درست سهمیه‌ای کسب نکرده‌اند، گفت: در بخش مردان هم سهمیه بسیار کمی کسب شد. جوانان مستعدی داریم و برای رسیدن به المپیک باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. امیدوارم با روی کار آمدن هاشم صیامی به عنوان رییس فدراسیون دو و میدانی شرایط بهبود یابد و از افراد توانمند برای پیشرفت این رشته مشورت بگیرد تا در این زمان باقی مانده به سهمیه بیشتری برسیم.

ملی‌پوش دو و میدانی درخصوص اظهار نظر برخی از دو و میدانی‌کاران درباره کسب قطعی سهمیه المپیک اظهار داشت: دو و میدانی‌کارانی که رکوردهای آنان با المپیک فاصله زیادی دارد و قطعی عنوان می‌کنند که به سهمیه می‌رسند، دچار خود بزرگ‌بینی شده‌اند و این ادعاها بی‌پایه و اساس است و اصلا خوب نیست. باید هدف آنان مناسب با شرایط و توانایی ورزشکار باشد. زیرا بین رکورد ملی و ورودی المپیک آنان خیلی فاصله هست.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم یک سری از مربیان این اعتماد کاذب را در دو و میدانی کاران ایجاد می‌کنند یا شاید هم این ورزشکاران برای دیده شدن این حرف‌ها را می‌زنند یا اطلاعی از رکورد ورودی المپیک ندارند. برای رسیدن به المپیک ابتدا باید شرایط فراهم شود اما همه چیز امکانات نیست بلکه توانایی ورزشکار هم در اینجا مطرح می‌شود. دو و میدانی‌کاران نباید انقدر صریح بگویند که سهمیه المپیک را قطعا کسب می‌کنند. مهدی پیرجهان که رکورد او نزدیک به ورودی المپیک است، هیچ گاه در مصاحبه‌های خود چنین حرفی نزده است. رکوردهای المپیک بسیار سخت شده و امیدوارم زنان ایرانی بتوانند این ورودی را کسب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!