محجوب: رییس بعدی فدراسیون شطرنج کار سختی دارد


محجوب: رییس بعدی فدراسیون شطرنج کار سختی دارد

تهران- ایرنا- استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: هفت ماه است که فدراسیون شطرنج شرایط مناسبی ندارد و بسیاری از برنامه‌ها تحت تاثیر انتخابات و کرونا قرار گرفته و بی‌تردید رییس بعدی برای سامان دادن برنامه‌های فدراسیون کار راحتی نخواهد داشت.

«مرتضی محجوب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص نتایج ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا اظهار داشت: ‌تیم ایران با نفرات اصلی در این مسابقات شرکت کرد و نتایج خوبی گرفت و اکنون نیز در جمع هشت تیم قرار دارد. امیدوارم که قهرمانی را از آن خود کند. واقعیتی که وجود دارد این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته نشده و بیشتر برای شطرنج‌بازان حالت تدارکاتی دارد. خیلی از کشورهای صاحب شطرنج در این مسابقات شرکت نکردند اما نتایج تیمی ما نیز عالی بود.

قهرمان شطرنج ایران با انتقاد از شرایط فدراسیون شطرنج افزود: هفت ماه است که فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شود و بیشتر ذهن‌ها درگیر انتخابات شده است. انتخاباتی که قرار است ششم آبان ماه برگزار شود امیدوارم شخصی که ریاست فدراسیون را بر عهده می‌گیرد بتواند شرایط را ساماندهی کند.

وی با انتقاد از برگزار نشدن مسابقات لیگ شطرنج گفت: زمان و مکان لیگ برتر شطرنج هنوز مشخص نشده و کسی هم دنبال کسب مجوز برای مسابقات این رشته نمی‌رود. کرونا بهانه‌ای شده تا این مسابقات برگزار نشود.

استاد بزرگ شطرنج ایران ادامه داد: برخی از فدراسیون‌ها مجوز برگزاری رقابت کسب کردند اما شطرنج هنوز از برگزاری یک جلسه کمیته فنی ناتوان است. اینکه هفت یا هشت نفر با فاصله تعیین شده کنار هم باشند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد چون کمیته ملی‌المپیک و وزارت ورزش تا کنون چندین مجمع عمومی و انتخاباتی برگزار کرده و مشکل خاصی نیز رخ نداده است.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، والیبال، هندبال و کشتی گفت: نمی‌دانم شطرنج و مسابقات آن چه تفاوتی با این رشته‌ها دارد. چرا مسوولان فدراسیون شطرنج برای کسب مجوز تلاش نمی‌کنند. این روزها تمام فکر و ذکر به سمت انتخابات رفته است. ما هر چه فریاد می زنیم کسی صدایی را نخواهد شنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس