چرا رابطه مسوت اوزیل و آرسنال به اینجا رسید؟


چرا رابطه مسوت اوزیل و آرسنال به اینجا رسید؟

مسوت اوزیل یک قربانی همیشگی است و حالا آرسنال هم تمایلی به حفظ او ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، همه چیز از مراسم عروسی این هافبک خلاق و پاسور آغاز شد. بسیاری از گروه های سیاسی رابطه خوب مسوت اوزیل با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را برنتابیدند و در نهایت کاسه کوزه ناکامی ژرمن ها در جام جهانی 2018 سر این بازیکن شکسته شد.

اما مسوت اوزیل آرام ننشست و بلافاصله بعد از اتمام رقابت ها در عرصه ملی خداحافظی کرد. او با انتشار بیانیه ای رفتار آلمانی ها با مهاجران را غیرانسانی توصیف کرده و مدعی شد هرگاه مانشافت نتیجه بگیرد، مسوت اوزیل و امثال او آلمانی محسوب می شوند و اگر این اتفاق رخ ندهد، او را مهاجر و غیرآلمانی خطاب می کنند.

چرا رابطه مسوت اوزیل و آرسنال به اینجا رسید؟

در سال های 2011، 2012، 2013، 2015 و 2016، مسوت اوزیل به عنوان بهترین بازیکن سال آلمان انتخاب شد، اما حالا و در در سال 2020، نام او از فهرست 25 نفره لیگ برتری آرسنال کنار گذاشته شده و به نظر می رسد دوران حضور اوزیل در لندن پایان یافته است.

البته مسوت اوزیل در حال حاضر 32 ساله است و با افزایش سن طبیعی است شاهد افت کیفی بازیکنان باشیم، اما کنار گذاشته شدن از لیست اتفاقی غیرمعمول بوده که برای اوزیل رخ داده است. همزمانی این اتفاق با بازگشت پتر چک، دروازه بان سابق چلسی به لیست این تیم نشان می دهد حتی دروازه بانی که 16 ماه پیش از دنیای فوتبال خداحافظی کرد نیز شانس بیشتری از مسوت اوزیل برای بازی کردت در لیگ برتر در مسابقات پیش رو دارد.

حالا برخی از هواداران خط خوردن نام مسوت اوزیل و این تصمیم باشگاه آرسنال را نیز مرهون اتفاقات دسامبر سال 2019 می دانند. در آن مقطع بود که جهان شاهد شکنجه های سخت چین علیه مردم مسلمان اویغورها در چین بود و مسوت اوزیل به این روند اعتراض کرده و خواستار واکنش دولت های جهانی به این شرایط شد.

چرا رابطه مسوت اوزیل و آرسنال به اینجا رسید؟

اما باشگاه آرسنال به سرعت واکنش نشان داده و مدعی شد رفتارهای ستاره آلمانی را تایید نمی کند، این نظر شخصی مسوت اوزیل است و باشگاه موافق چنین مواضعی نیست. اما غیبت ستاره آلمانی در ترکیب توپچی ها تقریبا از همان مقطع آغاز شد.

در این مدت آرسنال در ماه آگوست 55 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده، با ویلیان قراردادی هنگفت امضا کرده و توماس پارتی را نیز با رقمی در مجموع 70 میلیون پوند به خدمت گرفته است. قرارداد اوبامیانگ نیز تمدید شده و اوزیل در چنین شرایطی احساس می کند مظلوم واقع شده است.

اما شاید توئیت چند روز قبل این بازیکن پایان کار او در لندن را رقم زد. باشگاه آرسنال چندی قبل اعلام کرد بعد از 27 سال با عروسک نمادین باشگاه قطع همکاری می کند و دایناسور مشهور دیگر کارمند این باشگاه نیست. اما مسوت اوزیل در ادامه مدعی شد حاضر است تا زمانی که در آرسنال بازی می کند، دستمزد او را پرداخت کند و این به منزله آخرین میخ بر تابوت رابطه او با آرسنال بود.

چرا رابطه مسوت اوزیل و آرسنال به اینجا رسید؟

از زمان شیوع ویروس کرونا، مسوت اوزیل حتی یک دقیقه هم در ترکیب تیم لندنی قرار نگرفته و دیگر تردیدی در مورد جدایی او در پایان فصل وجود ندارد. البته شاید علاقمندان به مسوت اوزیل نیز موافق باشند او دچار افت محسوسی شده، اما کنار گذاشته شدن از لیست آنهم در این مقطع از فصل شاید دلیلی فرافوتبالی داشته باشد و مواضع سیاسی مسوت اوزیل در این سالها احتمالا در سرنوشت او بی تاثیر نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش