در مقابله با کرونا کم نگذاشته ایم/ مردم همکاری کنند


در مقابله با کرونا کم نگذاشته ایم/ مردم همکاری کنند

استاندار ایلام گفت : در مقابله با کرونا کم نگذاشته ایم اما اگر مردم همکاری نکنند کاری از پیش نمی رود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جریان بازدید از نقاهتگاه قلاویزان با عنوان این مطلب که حال ایلام در اثر کرونا خوب نیست، گفت: حال این روزهای ایلام اصلا خوب نیست، تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها زیاد شده است.

وی با اشاره به این موضوع که بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تمام بیمارستان های مهم استان بخش کرونا دارند، گفت: اگر چه مردم درخواست دارند که محل درمان بیماران کرونایی یک جای خاص باشد اما به خاطر تعداد بسیار زیاد بیماران این امر ممکن نیست.

وی افزود: همین امروز تعداد بستری ها به بیش از ۲۳۰ نفر رسید که یک رکورد خیلی بالایی است و بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز در خانه ها قرنطینه هستند.

سلیمانی دشتکی با اعلام این خبر که تعداد فوتی های کرونایی استان از مرز ۳۰۰ نفر گذشته است، گفت: به همین تعداد هم بطور غیر مستقیم بر اثر کرونا فوت کرده اند و این عدد برای استانی با جمعیت کم ایلام بسیار بالا و خطرناک است.

وی در ادامه از اقدامات‌ ستاد استانی کرونا گفت و تصریح نمود: تلاش های زیادی برای مهار کرونا در استان صورت گرفته است و در این زمینه تاکنون ۴۱ جلسه ستاد استانی کرونا برگزار شده و تصمیمات خوبی هم اتخاد گردیده است.

وی افزود: برای ایجاد و توسعه زیرساخت های پیشگیری، مقابله و درمان بیماری امکانات خوبی به استان اختصاص داده شد و امکانات زیادی هم در راه است.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که بیمارستان های استان برای مقابله با کرونا تجهیز و جداسازی شده اند، گفت: با همکاری نهادهایی چون سپاه و ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای احتیاط و درصورت نیاز تجهیز و ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: این نقاهتگاه برای افرادی هست که بهبودی نسبی پیدا کرده اند و در خانه امکان قرنطینه نیست تا باقی دوران نقاهت خود را در این مکان ها سپری خواهند کرد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: کرونا با زندگی مردم عجین شده است و برای خلاص شدن از شر کرونا بایست هم مردم و هم مسئولان همکاری کاملی با هم داشته باشند.

وی افزود: شرط موفقیت ستاد کرونا در مبارزه با این بیماری خطرناک اجرایی شدن دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه است.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به این مطلب که در اسفند ماه و فروردین ماه مردم در صف اول مقابله با کرونا بوده اند، گفت: در آن زمان به طرق مختلف و با تشکیل کمپین های مختلف نه به سفر، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال، نه به چادر زدن، نه به سیزده بدر، نه به عید دیدنی و نه به شرکت در اجتماعات و ... کمک و همکاری کردند و نتیجه آن آرام شدن وضعیت در خرداد ماه بود.

وی ادامه داد: اما با ارام شدن وضعیت همه فکر کردن شرایط عادی شده است و همین غفلت کافی بود تا دوباره کرونا اوج بگیرد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که هر وقت مردم رعایت بکنند دو هفته بعد نتیجه آن را می بینند، اضافه کرد: من از مردم عزیز تقاضا می کنم آن چیزی که از دست ما بر می آید تشکیل جلسات و ایجاد تصمیمات و اصرار و نظارت بر اجرای مصوبات است و اما اجرا و رعایت دستورالعمل وظیفه همه ما مردم و مسئولان است.

استاندار ایلام ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات را در کنترل بیماری کرونا مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: مطمئن هستم اگر مردم این ۳ دستورالعمل را رعایت کنند کرونا خیلی زودتر از آن چیزی که در ذهن ها است جمع می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران