شهرستان قشم 20 مدرسه جدید نیاز دارد


شهرستان قشم 20 مدرسه جدید نیاز دارد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: این شهرستان به 20 مدرسه نیاز دارد که مردم با پیوستن به طرح «آجر به آجر» می‌توانند در ساختن مدارس و رفع کمبود این فضاهای آموزشی سهیم شوند.

بهرام پوراشرف روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با ایجاد این مدارس، تمام مدارس شهرستان قشم به صورت یک شیفته خواهند بود.

وی ادامه داد: از ۲۲۳ مدرسه فعال در این شهرستان، ۱۶ مدرسه در شهر قشم و چهار مدرسه در روستای تولا به صورت ۲ شیفته اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح «آجر به آجر» عنوان پویشی برای توسعه مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی است که علاوه بر ساخت کلاس‌های درسی جدید، نوسازی و تجهیز مدارس قدیمی را نیز شامل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش قشم ادامه داد: هدف اصلی این طرح مشارکت مردم و خیران در امر مدرسه سازی خرد و کلان است تا روند نوسازی مدارس با سرعت هرچه بیشتر ادامه یابد.

وی اظهار کرد: با احیای فرهنگ نیکوکاری در جامعه، همه مردم می‌توانند برای کمک به خرید حتی یک دانه آجر برای ساخت مدرسه و کلاس به عنوان یک نذر فرهنگی مشارکت کنند.

پور اشرف افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز می‌توانند با فرهنگ سازی، همکاری و همراهی در این امر ملی مشارکت فعال داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: علاقمندان برای پیوستن به این پویش می‌توانند به نشانی اینترنتی http://ajorbajor.ir مراجعه و با انتخاب نام استان در این طرح مشارکت کنند.

افزون بر ۲۸ هزار دانش آموز در شهرستان قشم در حال تحصیل به صورت حضوری و غیر حضوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین