استاندار فارس خواستار مساعدت وزیر جهاد کشاورزی برای رفع معضلات این بخش در استان شد


استاندار فارس خواستار مساعدت وزیر جهاد کشاورزی برای رفع معضلات این بخش در استان شد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری توانمندی‌های این استان در زمینه‌های مختلف اعم ازدامپروری،باغبانی و مرغداری خواستار مساعدت وی برای رفع مشکلات این بخش شد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس چهارشنبه به نقل از استاندار فارس بیان کرد: اتحادیه تولید کنندگان تخم مرغ در استان فارس در زمینه تولید تخم مرغ با ظرفیت روزانه ۱۷۵ تن و تولید سالانه پنج و نیم میلیون تن فعالیت دارد.
عنایت الله رحیمی ادامه داد: تامین متناسب خوراک طیور (سویا و ‌کنجاله)، رفع اشکالات سامانه بازارگاه، توجه به نرخ‌گذاری و قیمت تمام شده تولیدات، تامین نهاده مرغ، عدم تامین بموقع نهاده‌ها، نابسامانی در میزان سهمیه و خرید از سامانه، عدم تامین نیازتولیدکنندگان خوراک دام، عدم وجود سیستم کنترلی توزیع نهاده تا تحویل محصول تولیدی، عدم تامین نیازکامل مرغداران از جمله مواردی است که نیازمند مساعدت وزیر جهاد کشاورزی هستیم.
او اظهار داشت: یک هزار واحد تولید مرغ گوشتی در استان نیازمند تامین بموقع و متناسب خوراک طیور (ذرت و سویا) است که در صورت عدم تامین متناسب خوراک، در وزن و تولید مرغ تاثیرگذار است که تولید کنندگان نیز خواستار توجه و حمایت وزارت جهاد کشاورزی به این مساله هستند.
استاندار فارس، درزمینه مشکلات تولیدکنندگان دام استان هم گفت: در طرح شناسایی و ثبت دام‌ها به منظور تامین خوراک و نیازهای دامی، دامداران با قطعی مکرر سامانه برای ثبت و هویت‌گذاری دام‌ها و تامین پلاکهای گوسفندان مواجه هستند که انتظار می‌رود وزیر جهاد کشاورزی دستورات مقتضی را صادر کند.
رحیمی، با اشاره به دیدگاه‌ها و نظرات تخصصی روسای اتحادیه‌های دامداری، مرغداری و تخم‌مرغ گفت: ضرورت دارد که در تصمیم‌گیری‌های متمرکز و مشاوره و تشریک مساعی از نظرات تخصصی اتحادیه ها در اخذ تصمیمات وزارتی استفاده شود.
وی درباره آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین در این استان گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش بارندگی در سال‌های گذشته، ضرورت دارد در استان فارس بهره‌گیری از فناوری‌های موجود مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.
او اضافه کرد: به منظور کاهش مصرف آب و توسعه گلخانه‌ها، پیشنهاد می‌شود توافقی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی بابت تمدید پروانه و عدم کسر ۲۰ درصد سهم آب صورت گیرد و تسهیلات بانکی بیشتری به این بخش اختصاص داده شود.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سهم استان فارس در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری گفت: فارس دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در زمینه توسعه و رفع مشکلات هرگونه همکاری از سوی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی مورد تاکید است.

در این دیدار، وزیر جهاد کشاورزی با تصویب و راه‌اندازی ادارات جهاد کشاورزی در هفت شهرستان تازه تاسیس این استان موافقت کرد.

هیات دولت دهم مهر ۹۸ با تشکیل هفت شهرستان جدید و ارتقای فرمانداری شهرستان‌های مرودشت و کازرون به فرمانداری ویژه موافقت کرد که این مصوبه دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.

براساس تصمیم هیات دولت بخش‌های زرقان، بیضا، اوز، سرچهان، خفر، آباده‌طشک و قائمیه به شهرستان ارتقا یافتند و نام آباده‌طشک به «بختگان» و همچنین قائمیه به «کوه‌چنار» تغییر یافت.

استان فارس اینک ۳۶ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان