طرح ملی «تنقیح قوانین و مقررات ثبتی کشور» کلید خورد


طرح ملی «تنقیح قوانین و مقررات ثبتی کشور» کلید خورد

تهران - ایرنا - طرح ملی ساماندهی و تنقیح قوانین و مقررات ثبتی برای نخستین بار در یک قرن گذشته با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کلید خورد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پژوهشگاه قوه قضاییه، این پروژه ملی پس از انجام مطالعات گسترده و در پرتو ظرفیت‌های موجود با تعامل سازمان ثبت اسناد و املاک و پژوهشگاه قوه قضاییه به منظور تهیه مجموعه منقح قوانین و مقررات ثبت اسناد و املاک کشور، آغاز شده است.

بنا بر این گزارش، نظر به اهمیت این پروژه در قلمروی حقوقی کشور، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) نیز به تصویب و تایید این ماموریت ملی اقدام کرده است که نشان از جایگاه عنایت به این مسأله در سیاستگذاری‌های کلان علمی و تحقیقاتی دارد.

برای تنقیح قوانین و مقررات ثبت اسناد و املاک کشور، سه گام اساسی در نظر گرفته شده که گام نخست گردآوری و دسته‌بندی متون موثق، گام دوم تفکیک قوانین معتبر از غیر معتبر و گام سوم تهیه لایحه تجمیعی به منظور رفع پراکندگی از قوانین و مقررات است.

خبرنامه ویژه طرح ملی تنقیح قوانین و مقررات ثبتی نیز متناسب با پیشرفت و پیشبرد این پروژه ملی توسط روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)