آخرین خبر از انتخاب مدیرعامل استقلال ؛ از هتل دار رشتی تا اینستاگرامر پر سر و صدا


آخرین خبر از انتخاب مدیرعامل استقلال ؛ از هتل دار رشتی تا اینستاگرامر پر سر و صدا

اسماعیل خلیل زاده (هتل دار رشتی)، مهدی نوروزی ، مهدی عبدیان ( کسی که در اینستاگرام پست ها و استوری های جنجالی منتشر می کند ) و احمد مددی گزینه های اصلی مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش ، برای مدیرعاملی استقلال هستند. نوشته آخرین خبر از انتخاب مدیرعامل استقلال ؛ از هتل دار رشتی تا اینستاگرامر پر سر و صدا اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران...

آخرین خبر از انتخاب مدیرعامل استقلال ؛ از هتل دار رشتی تا اینستاگرامر پر سر و صدا

اسماعیل خلیل زاده ، احمد مددی ، مهدی عبدیان و مهدی نوروزی گزینه های اصلی مدیرعاملی استقلال
نویسنده : پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۹:۰۰
آخرین خبر از انتخاب مدیرعامل استقلال ؛ از هتل دار رشتی تا اینستاگرامر پر سر و صدا

اسماعیل خلیل زاده (هتل دار رشتی)، مهدی نوروزی ، مهدی عبدیان ( کسی که در اینستاگرام پست ها و استوری های جنجالی منتشر می کند ) و احمد مددی گزینه های اصلی مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش ، برای مدیرعاملی استقلال هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از خواسته‌های مهم هواداران و پیشکسوتان استقلال در دیدار با نمایندگان مجلس و وزارت ورزش تعیین تکلیف مدیریت باشگاه و مشخص کردن مدیرعامل بود که این خواسته در کنار باز شدن پنجره نقل و انتقالات و برکناری رئیس هیأت مدیره از محورهای درخواست‌های هواداران و پیشکسوتان بود که مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفت.
هیأت مدیره استقلال که حالا با خلیل زاده، زبده شیرکوهی، عبدیان و نظری عملاً ۴ عضو دارد، باید هرچه سریع‌تر به تعهداتی که دارند عمل کرده تا وزیر ورزش و جوانان تا حدودی از فشار هواداران استقلال خارج شود. این هیأت مدیره باید در مدتی کوتاه مدیرعامل قانونی استقلال را مشخص کند و برای این منظور گزینه‌های خیلی زیادی هم مطرح نیست.
البته برخی افراد شهرت طلب هم تلاش کرده‌اند در این مدت با مطرح کردن اسم خود در رسانه‌ها از کنار نام استقلال اعتباری برای خودشان دست و پا کنند اما بعید است که کارنامه آنها در حدی باشد که بتواند به عنوان نامزد مدیرعاملی هم از آنها نام برد.
با این حال چند گزینه از شانس بیشتری برای نشستن روی صندلی مدیریت این باشگاه برخوردارند که گروه ورزشی خبرگزاری مهر به بررسی شرایط آنها پرداخته است.

۱- اسماعیل خلیل زاده

رئیس کنونی هیأت مدیره استقلال با وجود سوابق طولانی و تجربه فراوان در شغل‌های دیگرش، در حوزه ورزش، فوتبال و استقلال سوابق طولانی ندارد. وی که مقطعی بین کنار رفتن فتحی و انتخاب سعادتمند سرپرستی باشگاه را هم بر عهده داشت، در معادلات تعیین کننده یکی دو سال اخیر استقلال نقش مهمی داشته است. او از اقبال عمومی خوبی نزد هواداران برخوردار نیست. حتی یکی از مطالبات هواداران و پیشکسوتان استقلال که نزد نمایندگان مجلس و نمایندگان وزارت ورزش مطرح شد، کنار رفتن وی از ریاست هیأت مدیره بوده است.
شم بالای اقتصادی، ارتباط حسنه و دوستی نزدیک با وزارت ورزش که می‌تواند حمایت مستقیم وزارت را در بر داشته باشد و نفوذ فراوان او نزد اعضای هیأت مدیره از ویژگی‌های مثبت وی به شمار می‌آید. پایگاه ضعیف او نزد هواداران و رسانه‌ها، رویکرد منفی فضای مجازی، ابهام در سفر وی به قطر، اولین کارگزار استقلال و پول‌های قرضی از سوی اعضای هیأت مدیره در زمان سرپرستی وی را می‌توان نقاط ضعف وی دانست. شاید پست‌های سازمانی و مدیریتی دولتی وی در اتاق تعاون کشور و اتاق تعاون تهران نیز مانعی قانونی بر سر راه مدیرعاملی خلیل زاده در استقلال باشد.

۲- مهدی عبدیان

عبدیان که از مردان اقتصادی هیأت هیأت مدیره است و ورود او به هیأت مدیره آبی‌ها با پرداخت مبلغی به عنوان کمک به باشگاه همراه شد، به دلیل فعالیت در نقل و انتقالات استقلال، انجام مصاحبه‌ها و انتشار پست‌ها و استوری های هواداری در صفحه شخصی‌اش و داشتن پایگاه رسانه‌ای بین اصحاب رسانه حوزه استقلال، از اقبال عمومی نزد هواداران برخوردار است.
عبدیان جوان، پرانرژی، دارای ارتباطی حسنه با رئیس هیأت مدیره و دارای روابط و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای مناسب است که می‌تواند در چنین شرایطی کمک حال باشگاه باشد. اما وی از تجربه کافی برای مدیریت در چنین باشگاه بزرگی آن هم در شرایط بحرانی برخوردار نیست و در صورت انتخاب به عنوان مدیرعامل باشگاه باید از مشاوران و معاونین باتجربه و خبره به منظور بهره وری بالاتر استفاده نماید. عبدیان با رفتارهای هیجانی و فعالیت در فضای مجازی بر پایه عشق به استقلال و تعصب به این تیم توانسته نزد هواداران باشگاه جایگاه خوبی برای خود ایجاد کند.
در خصوص نامه احساسی وی به رئیس قوه قضائیه نظرات دو گانه ای مطرح است. گروهی معتقدند او کار درستی کرده و وقتی از وزارت ورزش و دولت نا امید شده به دستگاه قضائی متوسل شده است و گروهی معتقدند این عمل او اشتباه بوده و نباید مشکلات فوتبالی را به دستگاه قضائی می‌کشید و این عمل با روح فوتبال و قوانین فیفا منافات دارد.
وی در خصوص علاقه‌اش به استقلال از گذشته در بین هواداران این باشگاه شهرت داشته و اگر قرار باشد مدیرعامل بعدی استقلال از بین اعضای هیأت مدیره انتخاب شود او دارای بیشترین شانس است. به خصوص که از هماهنگی بالا با سایر اعضای هیأت مدیره برخوردار است و حمایت کامل اسماعیل خلیل زاده رئیس بانفوذ هیأت مدیره را نیز با خود همراه دارد. یکی از مشکلات سر راه مدیرعاملی عبدیان، مدیر عاملی در کارخانه‌های صنعتی است که با مدیرعاملی همزمان در باشگاه استقلال منافات دارد.

۳- مهدی نوروزی

مدیری اقتصادی و حدوداً ۴۰ ساله که نخستین حضورش در مدیریت ورزشی را همزمان با حضور سعادتمند در استقلال تجربه کرد. نوروزی با برخورداری از ظرفیت‌های بالای اقتصادی توانست تمام بزنگاه‌های مالی باشگاه را بدون هیاهو (و تبلیغ برای خودش در فضای مجازی) از پیش روی باشگاه بردارد. وی کماکان معاون اقتصادی و از بازوهای این باشگاه در امر درآمدزایی است. این مدیر به واسطه جوانی شاید از درک کافیِ فنی در امور باشگاه داری برخوردار نباشد، اما مدیری برنامه محور است و در صورت انتخاب به عنوان مدیرعامل، باید با استفاده از معاونین و مشاوران قدرتمند کمبود تجربه در امور باشگاه داری را برطرف نماید.
نوروزی به واسطه عدم حضور در رسانه‌ها و عدم نمایش عملکردش در فضای مجازی، کمتر از سوی هواداران شناخته می‌شود و در صورت استفاده درست و بهینه از معاونین و مشاوران زبده و باتجربه و استفاده به جا از ظرفیت‌های مالی و اقتصادی و ارتباطات گسترده داخلی و بین المللی که در اختیار دارد می‌تواند این باشگاه را در مدت زمانی کوتاه از مشکلات مالی و فنی رها کند. هواداران استقلال به دلیل رسانه‌ای نبودن وی نسبت به دیگر گزینه‌ها، شناخت نسبی کمتر از او دارند و همین موضوع شاید بستر دور از تنشی را برای او فراهم آورد.

۴- احمد مددی

سرپرست کنونی مدیرعاملی استقلال را هم نمی‌توان فاقد شانس برای تصدی مدیریت در این باشگاه دانست. مددی که حمایت لازم را از سوی وزارت ورزش برای این منظور در اختیار دارد و به همین واسطه اعضای هیأت مدیره نیز نسبت به وی کم اقبال نبوده و برای همین بعد از سعادتمند حکم سرپرستی مدیرعاملی باشگاه به نام وی زده شد، از جمله افرادی است که می‌تواند بر کرسی مدیریت این باشگاه بنشیند.
مددی سابقه مدیریت در رده‌های میانی دو باشگاه سایپا و پیکان را دارد و با اینکه بعضاً کارشناسان در مورد او معتقدند ظرفیت مدیرعاملی استقلال را ندارد، اما وی هم اکنون جسورانه مسئولیتی نزدیک به مدیرعاملی را پذیرفته است.
مددی بر خلاف حمایتی که از وزارت ورزش دارد، نزد هواداران اقبال چندانی ندارد و بیشتر از آنکه مورد حمایت آنها باشد، مورد نقد قرار می‌گیرد. تعلل او در جذب سعید واسعی و عدم حمایت باشگاه در زمان مدیریت وی از رشید مظاهری در دعوای حقوقی با تراکتور از نمرات منفی است که از سوی هواداران به او داده شده است.
مددی مدیری ساختار محور است که مدیریتش بر مبنای چارت سازمانی و مسئولیت تعریف شده افراد مبتنی است. او اعتقاد دارد در سازمان یک باشگاه هر فردی باید در جایگاه خود قرار داشته و از مداخله در مسئولیت دیگران پرهیز کند و در همین مدت زمان اندک سرپرستی اش برای حفظ اصول خود قاطعیت نشان داده است. اما وی شخصاً ظرفیت‌های مالی چندانی در اختیار ندارد و در صورت مدیریت او، وابستگی مالی استقلال به وزارت ورزش افزایش پیدا می‌کند.

به نظر نمی‌رسد مدیرعامل آینده استقلال از این جمع ۴ نفره خارج باشد، مگر آنکه اتفاقاتی پیش بینی نشده در راه باشد و احتمال اینکه هیأت مدیره استقلال به واسطه تعهدی که از سوی نمایندگان وزارت ورزش نزد برخی از نمایندگان مجلس و نمایندگان پیشکسوتان و هواداران ایجاد شده به زودی از بین این ۴ نفر یکی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کنند، وجود دارد. ۴ نفری که ۲ نفر (خلیل زاده و عبدیان) از اعضای هیأت مدیره و ۲ نفر دیگر (مددی و نوروزی) خارج از اعضای هیأت مدیره هستند.
با این حال تصمیم نهایی در مورد مدیریت باشگاه استقلال را وزارت ورزش خواهد گرفت و با توجه به نشستی که در مجلس برگزار شد، زمان زیادی برای انتخاب وی باقی نمانده و این وزارتخانه باید قبل از آنکه لیگ برتر شروع می‌شود مدیرعامل آبی پوشان را انتخاب کند.

مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم