امام جمعه تهران: حاکمیت عقلانیت و صداقت موجب توسعه کشور می شود


امام جمعه تهران: حاکمیت عقلانیت و صداقت موجب توسعه کشور می شود

کیش- ایرنا- امام جمعه تهران با تاکید بر حاکمیت عقلانیت و صداقت و سلامت در کشور، گفت: با خلق ثروت و جلوگیری از تاراج اموال عمومی، گام های بزرگ و چشمگیری برای توسعه کیش برداشته شده که می تواند الگویی برای سایر مناطق کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: هر کجا عقلانیت، صداقت و سلامت حاکم شود، نتایج خوبی برای کشور حاصل می گردد. همچنان که با خلق ثروت و جلوگیری از تاراج اموال عمومی، گام های بزرگ و چشمگیری برای توسعه کیش برداشته شده که می تواند الگویی برای سایر مناطق کشور باشد.
عضو سابق هیات رئیسه مجلس در ادامه گفت: با کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و ایجاد منابع مشروع و صحیح درآمدی، توسعه پایدار محقق می شود و خوشحالیم که چنین نگرشی در جزیره کیش حاکم است.

وی افزود: ایجاد زمینه های لازم برای رشد یافتن بخش خصوصی واقعی، موجب کاهش فساد خواهد شد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به تلاش کیش برای تبدیل شدن به هاب نوآوری منطقه، رشد طرح های عمرانی و زیرساختی، فعال شدن تمام طرح های نیمه تمام، مشارکت با بخش خصوصی برای تسریع روند اجرای طرح ها، برنامه ریزی برای درآمدزایی از حوزه گردشگری سلامت، تقویت فعالیت های دانشگاهی و حرکت به سوی خلق برند دانشگاهی بین المللی و در نهایت رونق جزیره علیرغم شرایط ناشی از تحریم و کرونا، را اقدامات بسیار ارزنده و قابل توجهی دانسته و خواستار تداوم این رویکرد برای رسیدن به شرایط مطلوب تر شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار گفت: پس از قبول مسئولیت مدیرعاملی، با اتکاء به خداوند متعال، بازنگری در رویه ها و روندهای پیشین را آغاز کرده تا با شناخت دقیق تهدیدها و فرصتها، نقشه را حرکت خود را ترسیم کنیم.
غلامحسین مظفری با اظهار خرسندی از اینکه پس از دو سال از آغاز فعالیت، کیش به شرایطی بسیار بهتر دست یافته، گفت: در حال حاضر علاوه بر تامین هزینه های جاری، همه طرح های عمرانی کیش فعال بوده و صد در صد بودجه مصوب، تخصیص یافته است.
وی افزود: پس از دو سال، شرایط به گونه معناداری تغییر کرده است. به طوری که به دنبال اصلاحیه بودجه هستیم و قصد داریم درصدی به بودجه عمرانی اضافه شود.در این مدت پروژه هایی که مدتها متوقف شده بودند، اکثرا فعال شده اند.طرح احداث ترمینال جدید فرودگاه نیز، فعال شده و به سرعت مراحل پایانی خود را طی می کند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افزایش قیمتها برای تامین تجهیزات مورد نیاز گفت: تامین منابع به موقع انجام شده و از این حیث مشکلی وجود ندارد. بخشی از تجهیزات نیز با اعتماد به شرکتهای دانش بنیان داخل انجام گرفت و این روند به گونه ای رضایتبخش در حال انجام است.
مظفری، اجرای روند سخت و زمان بر لایروبی اسکله ۳۵ هزار تنی کیش که بخاطر فقدان منابع مالی متوقف بود را از دیگر اقدامات مهم در دست انجام دانست که با اتکا به توان مهندسی داخل در حال انجام است و امکان پهلوگیری کشتی های با آبخور بالا را در کیش فراهم می سازد. ساخت یک جزیره کوچک نیز از محل لایروبی ، دستاورد مهم دیگری برای کشور است که به موضوع گردشگری اختصاص خواهد یافت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!