راه‌اندازی کمیته مهدویت در مدارج علمی حوزه‌های علمیه/ پذیرش دانش‌پژوه سطح 4 با رویکرد کلام


راه‌اندازی کمیته مهدویت در مدارج علمی حوزه‌های علمیه/ پذیرش دانش‌پژوه سطح 4  با رویکرد کلام

حجت‌الاسلام مصلحی با اعلام راه‌اندازی کمیته مهدویت در مدارج علمی حوزه‌های علمیه با هدف ساماندهی پایان‌نامه نویسی مهدوی، گفت: ثبت‌نام سطح چهار مرکز تخصصی مهدویت با رویکرد کلامی در آذر و دی ماه 99 انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «علی مصلحی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اعلام راه اندازی کمیته مهدویت در مدارج علمی حوزه های علمیه، اظهار کرد: مدیریت مدارج علمی حوزه های علمیه برای پایان نامه های طلاب کمیته های مختلفی دارد ازجمله کمیته کلام، تفسیر و ...؛ از این رو، با پیگیری های انجام شده و با توجه به حجم فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت و مرکز تخصصی موعود در سطوح سه و چهار و تقاضای برخی از طلاب که متقاضی نگارش پایان نامه های مهدوی بودند، تولیت این کمیته به مرکز تخصصی مهدویت واگذار شد.

قائم مقام مدیر و معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: پایان نامه هایی که قرار است توسط طلاب مرکز تالیف شود و نیز پایان نامه هایی که بر اساس علاقمندی طلاب دروس عمومی با این محور نگاشته می شود، در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد تا وحدت رویه ای برای تدوین پایان نامه های مهدوی ایجاد و از تکرار موضوعات پایان نامه ها جلوگیری شود.

مصلحی با بیان اینکه این کمیته از نیمه مهرماه فعالیت خود را آغاز می کند، گفت: موضوعات متقاضیان پایان نامه نویسی در حوزه و دانشگاه در این کمیته بررسی می شود تا مشخص شود آیا این موضوع مناسب است یا نه؟ روی آن کار شده است یا خیر و اگر شرایط لازم را داشته باشد دانشجویان و طلاب مشغول نگارش پایان نامه می شوند و دانشنامه سطح سه یا چهار حوزوی به آنها اعطا می شود.

وی همچنین از ثبت نام سطح چهار مرکز تخصصی مهدویت با رویکرد کلامی در آذر و دی ماه 99 خبر داد و بیان کرد: مرکز تخصصی مهدویت مجوز آموزش سطح چهار با رویکرد قرآن و حدیث، علوم سیاسی اجتماعی و فقه و کلام را دارد که در دو گرایش نخست، این دوره ها را برگزار کرده است. در ادامه بنا داریم برای ترم بهمن ماه در گرایش مهدویت با رویکرد کلامی در سطح چهار پذیرش دانش پژوه داشته باشیم.

مصلحی در پایان خاطرنشان کرد: کارهای مقدماتی آن در حال انجام است و مواد آزمون و مصاحبه نیز متعاقباً اعلام می شود. مقرر است هشت نفر از متقاضیان دارای شرایط و حائز رتبه بالاتر برای ترم بهمن سال تحصیلی 99- 400 امکان حضور در این دوره را بیابند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش