نقش پررنگ زنان در مقابله با کرونا


نقش پررنگ زنان در مقابله با کرونا

کیش-ایرنا- سلامت زنان، تنها فقدان بیماری و ناتوانی نیست، بلکه حالتی از آسایش و رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان در دوره‌های مختلف زندگی از کودکی، نوجوانی، جوانی، میان‌سالی و سالمندی است.

با توجه به این که با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند و نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد خانواده و نهایتا جامعه دارند؛ هر نوع برنامه‌ریزی و تلاش در جهت توانمندسازی زنان ایران زمین در زمینه سلامت آنان، تضمینی برای بهره مندی از کودکانی سالم، خانواده‌ای مستحکم و اجتماعی متعالی خواهد بود. به همین دلیل توجه به سلامت زنان و اهمیت دادن به نقش آنها در سلامتی خانواده، از بروز آسیب ها و چالش های جامعه می کاهد.

اگر خانواده را به باغی تشبیه نماییم، زنان باغبان آن هستند، باغبانی که می بایست با توانایی جسمی و دلی آرام و در قالب نقش مادری، به باغبانی و شکوفایی گل‌های باغ بپردازند و تنها در این صورت است که می‌توانند انسان‌های دلارام، موفق، سعادتمند و بهشتی تربیت نمایند و به تبع آن در ایجاد جامعه‌ای متعالی با حضور انسان‌های سالم، گام بردارند و سرمایه‌های اجتماعی را تقویت نمایند و این امر لزوم توجه به مقوله سلامت زنان را افزایش می دهد.

حالا هم که ویروس مهاجم کرونا به کشور ما وارد شده و برای بیمار کردن مردم، خودش را به آب و آتش می زند، زنان با تدابیر مختلف در مسیر حفظ بهداشت، بالابردن ایمنی بدن خود و خانواده با انتخاب سبد غذایی مناسب، رعایت اصول بهداشتی و آموزش بهداشت فردی به اعضای خانواده، نقش مهمی در مهار بحران ناشی از شیوع این ویروس دارند. بنابراین زنان اولین مراقبین سلامت خانواده و جامعه هستند و آموزش و فرهنگ سلامت، از طریق زنان توسعه می یابد.

به همین دلایل، موضوع مدیریت توسعه سلامت زنان، در زمره اولویت‌های سازمان جهانی بهداشت فرار دارد و به عنوان زمینه‌های اصلی توسعه استراتژیک بهداشت، مورد توجه مراکز علمی ذیربط نیز قرارگرفته است و ضرورت دارد با شناخت و درک صحیح تفاوت‌های بیولوژیکی، جسمی، روانی و اجتماعی زنان، شرایط لازم برای بهره‌مندی آنان از سلامت جسمی و روحی فراهم تا یکی از مهمترین مکانیسم‌های ایجاد خانواده و جامعه سالم و پایدار و توسعه اجتماعی و فرهنگی پایه‌ریزی گردد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!