3 مرحله مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال


با متخصصان توانمند ارتباط برقرار کنند، برون‌سپاری کنند و یک زیرساخت تیمی قوی ایجاد کنند تا بتوانند کسب‌وکار دیجیتال خود را در مقیاس جهانی توسعه دهند.

3 مرحله مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال
برای ایجاد کسب‌وکار آنلاین گام‌های اولیه مهم است: درگام اول کارآفرینان باید به بررسی دقیق نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان بپردازند و در گام بعدی باید شناخت مناسبی از شیوه تبلیغات و سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو: SEO) سایت خود در حوزه دیجیتال و قابلیت‌ها در فضای مجازی داشته باشند و در نهایت بتوانند براساس نیاز‌های تایید شده مشتریان به ایجاد کسب‌وکار مقرون به صرفه در این حوزه اقدام کنند.

براساس گزارش «توانمند کردن کارآفرینان دیجیتال» (Enabling Digital Entrepreneurs) که از سوی بانک جهانی ارائه شده است، بسیاری از کارآفرینان دیجیتال اساسا برای بازار‌های جهانی متولد شده‌اند و این توانایی را دارند که به سرعت در خارج از مرز‌ها رشد کنند.

در سال‌های اخیر تمایل به خرید آنلاین افزایش یافته و با توجه به خانه نشینی مردم در این ایام، این روند افزایش تصاعدی داشته است. ماتیو جین بنیان‌گذار موسسه Affiliate (فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال) – که به تازگی برنامه شتاب‌دهنده ۱۲ هفته‌ای برای بهبود عملکرد بازاریابی وابسته طراحی کرده است- معتقد است شرایط کنونی یک فرصت بزرگ برای فروشگاه‌های اینترنتی فراهم کرده است.
او می‌گوید که جدای از جنبه‌های فنی تجارت الکترونیک، کارآفرینان باید رویکرد ذهنی خود را اصلاح کنند؛ ماتیو جین بیان می‌کند: جهان موفقیت را برای بازاریاب‌ها رقم نمی‌زند بلکه این بازاریاب‌ها هستند که برای جهان موفقیت می‌سازند.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی ایالات‌متحده آمریکا، تجارت الکترونیک بیش از ۱۶ درصد کل خرده‌فروشی‌ها را شامل می‌شود که در این میان سایت آمازون با بیش از یک سوم، بیشترین حجم خرده‌فروشی آنلاین را در برگرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که تجارت الکترونیک توانایی بالقوه برای تبدیل به مخاطب گسترده را دارد.

۳ نکته مهمی که در زمان ارائه خدمات تحویل آنلاین باید به آن توجه کنید:
3 مرحله مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال
۱- شناخت مشتریان هدف
کارآفرینان با تبلیغات نادرست بخشی از پول خود را هدر می‌دهند. استفاده نادرست از کمپین‌های بازاریابی، هزینه خرید مشتری را افزایش می‌دهد که این معیار مهمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکار دیجیتال است. از آنجا که ممکن است تنوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، شما را در انتخاب کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال دچار مشکل کند بهتر است ابتدا به شناخت دقیق مخاطب هدفتان بپردازید.
شناخت مخاطب در واقع همان درک درست از مکان، علایق و نحوه طراحی سایت برای ارتباط موثر است که باعث افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینه خرید مشتری می‌شود.

شما با شناسایی مخاطب هدف، به نیچ مارکت می‌رسید. کارآفرینان با شناخت مخاطب هدف می‌توانند به طراحی یک شخصیت دیجیتال از مخاطب برسند و نیز بر پایه نیچ مارکت محتوای سایت را بهینه کنند.
در این مسیر با استفاده از ابزارهایی، چون بروشور، خبرنامه و پست در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ترافیک بیشتری جذب کنید. در واقع با انتشار محتوای مناسب در سایت، معیار‌های بازاریابی ورودی را بهبود بخشیده‌اید و به جذب بهتر کاربر کمک کرده‌اید.

صاحبان مشاغل آنلاین (کارآفرینان) علاوه بر فروش کالا می‌توانند خدمات دیگری، چون ساخت سایت، طراحی و گرافیک، تبلیغات یا سئو را به دیگرکسب‌وکار‌های آنلاین بفروشند.

توجه داشته باشید که حجم فروش آنلاین کالا زیاد است. برای نمونه پیش‌بینی شده است که حجم فروش بازار آنلاین پوشاک، کفش و لوازم تزئینی امسال به ۴ تریلیون دلار برسد.
3 مرحله مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال
۲- کار تیمی انجام دهید (به‌عنوان گرگ بازار، تنها کار نکنید).
کار تیمی کمک می‌کند تا قبل از شروع کسب‌وکار، دانش‌هایی در زمینه شیوه‌های آنلاین SEO، تبلیغات و تجارت الکترونیک، کمپین‌های ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی کسب کنید. شما ممکن است در اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خوب باشید، اما در بالابردن رتبه سایت و مهارت‌های سئو حرفه‌ای نباشید.
سئو سایت یا بهینه‌سازی سایت یکی از فعالیت‌هایی است که توسط سئوکار انجام می‌شود و شما نیاز دارید برای حرفه‌ای بودن در این بازار از ابزار‌ها و تیم‌های کارآمد در این بخش کمک بگیرید. اسکات اسمیت بنیان‌گذار سایت ۷ figure surfer می‌گوید: در طول ۶ سال کار در حوزه آنلاین، اغلب موضوعات را به تنهایی کشف کردم، اما در این راه هزاران دلار هزینه کردم.

او معتقد است همواره حضور یک کهنه سرباز در کنار کارآفرینان می‌تواند در وقت و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی کند. شما می‌توانید با استفاده از تخصص دیگران اثربخشی و کارآیی کمپین‌های خود را افزایش دهید.
3 مرحله مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال
۳- از روش برون‌سپاری و ابزار‌های اتوماسیون استفاده کنید
برون سپاری شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کار را با بهترین کیفیت به دست آورید. Neuro.net یک ابزار اتوماسیون قوی است که به‌عنوان مرکز تماس برون‌سپاری برای خرده فروشی‌ها عمل می‌کند. این مرکز کارمندان مرکز تماس را عوامل مجازی جایگزین کرده و افزایش کارآیی را تضمین کرده است.
براساس گفته‌های این شرکت این ابزار توانایی مدیریت مکالمات پیچیده و تحلیل احساسات انسانی را دارد تا جایی که بیش از ۹۹ درصد مردم نمی‌دانند که در تماس با مرکز خدمات پشتیبانی مشتریان با یک روبات صحبت می‌کنند.

در پایان پیشنهاد می‌شود کارآفرینان مدت زمان محدود خود را صرف فعالیت‌هایی که برای موفقیت حیاتی است کنند و وظایف غیراساسی را به دیگر اعضای تیم محول کنند. با متخصصان توانمند ارتباط برقرار کنند، برون‌سپاری کنند و یک زیرساخت تیمی قوی ایجاد کنند تا بتوانند کسب‌وکار دیجیتال خود را در مقیاس جهانی توسعه دهند.
منبع: Entrepreneur
مترجم: زینب‌هاشمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق