همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی در هرمزگان آغاز شد


همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- آیین پایانی دومین همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی روز چهارشنبه با پیام آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی یکی از مراجع تقلید در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس آغاز شد.

در این همایش که به صورت مجازی و به نشانی bndframe درحال برگزاری است، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور(مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور)، حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع( بنیان‌گذار نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه)، حجت‌الاسلام دین‌پرور(رییس بنیاد نهج‌البلاغه) و شیخ یعقوب شمسی(امام جمعه اهل سنت کیش) سخنرانی پیرامون جایگاه نهج‌البلاغه و نقش آن در انقلاب‌اسلامی از دیگر سخنرانان همایش امروز هستند.

این همایش ملی به میزبانی مدیریت حوزه‌های علمیه استان هرمزگان با مشارکت تعدادی از نهادها و ارگان‌ها ویژه عموم طلاب و دانشجویان خواهر و برادر با عنوان «نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی» در ۲ محور «تاثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری» و «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» درحال برگزاری است.

تقدیر از شش برگزیده مقالات برتر و تجلیل از ۲ خانواده‌ه شهید مدافع سلامت بخشی دیگری از برنامه‌های دومین همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی است.

«تاثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری» در موضوعات فقه، کلام و فلسفه سیاسی، سبک رهبری و مدیریت جهادی، مردم سالاری دینی،رابطه حکومت و اخلاق، مفاهیم سیاسی اجتماعی صبر و مقاومت، دشمن شناسی و نفوذ و «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» نیز در موضوعات نظریه نظام انقلابی، دولت‌سازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی، علم وپژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و روابط خارجی بخشی از محورهای مقالات، پایان‌نامه و تحقیق پایانی شرکت‌کنندگان این دوره از همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی در هرمزگان اعلام شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق