قشم رتبه برتر در آزمون مهارت استاندارد را کسب کرد


قشم رتبه برتر در آزمون مهارت استاندارد را کسب کرد

قشم- ایرنا- مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم گفت: آزمایشگاه سموم و تشخیص آفلاتوکسین‌ها در مواد غذایی این شرکت توانست در آزمون مهارت از بین 26 آزمایشگاه کشور، رده کیفی A را دریافت کند.

شهروز آبراری لزرجانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آزمایشگاه تشخیص سموم این شرکت با حضور در آزمون مهارت که بین 26 آزمایشگاه کشور در بخش بررسی و ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های فعال در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، برگزار شد، این موفقیت راکسب کرد.

وی تصریح کرد: این آزمون توسط مرکز آزمون مهارت پژوهشگاه استاندارد برای اندازه گیری درصد دقت تشخیص سم‌های گروهآفلاتوکسین در مواد غذایی و محصولات کشاورزی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم تاکید کرد: آزمایشگاه‌های دارای تاییدیه از مرکز ملی تاییدصلاحیت و یا همکار ادارات کل استاندارد استان‌ها و آزمایشگاه شرکت‌های تولیدکننده در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی امکانحضور در این دوره را دارند.

شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از سال 1381 و در راستای اجرای ماده چهارم قانون مقررات صادرات،واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور، فعالیتش را در منطقه آزاد قشم آغاز کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر