جهش تولید، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است


جهش تولید، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: جهش تولید، تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است و مسوولان و مردم نباید چشم به تصمیم و رفتار کشورهای دیگر داشته باشند.

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود: نسخه رفع مشکلات کشور خارجی نیست و نباید به موضع‌گیری دیگر کشورها و رفتار آن‌ها چشم داشت.

وی ادامه داد: علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی است که در این راه باید بر ظرفیت مردم و به ویژه جوانان توجه کرد.

وی تصریح کرد: بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور است و کلید آن، تولید داخلی است و به همین علت امسال نیز جهش تولید نامگذاری شده است.

امام جمعه قشم افزود: گرانی و بالا رفتن قیمت‌ها یک رنج بسیار بزرگ برای مردم به ویژه قشر متوسط و مستضعف جامعه است که راهکار آن برخورد با نگهداری اجناس در انبارهاست.

وی ادامه داد: قیمت مسکن، سهم بسیار بزرگی در هزینه خانواده‌ها دارد که بر قیمت اجاره‌بها نیز تاثیر منفی گذاشته است و راه حل این مشکل نیز عمل کردن به وعده ساخت مسکن است.

تارم اظهار کرد: مشکل کمبود سرمایه در کشور نیز با تکمیل طرح‌های نیمه کاره در کشور و جلوگیری از بروکراسی و ترویج جهش تولید و جلوگیری از قاچاق کالا در کشور رفع می‌شود.

وی افزود: هدایت نقدینگی به سمت تولید و اعطای به موقع مجوزها و اصلاح ساختار بودجه و ساختار بانکی برای جلوگیری از ناکارآمدی اقتصادی در کشور از سایر راه‌های برون‌رفت از مشکلات اخیر کشور به شمار می‌رود.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو