چگونه فیبروم رحم را درمان کنیم؟


چگونه فیبروم رحم را درمان کنیم؟

فیبروم های رحمی که رشد آنها غیر سرطانی است؛ روی 75 درصد از زنان تاثیر می گذارند.

فیبروم های رحمی که رشد آنها غیر سرطانی است؛ روی 75 درصد از زنان تاثیر می گذارند. خوردن میوه و سبزیجات یکی از گام های ساده برای درمان طبیعی فیبروم و کیست تخمدان می باشد.
زنان معمولا فیبروم و کیست را مخصوصا در طول سال های بچه دار شدن، تجربه می کنند. این شرایط به طور کلی باعث ناراحتی نمی شوند؛ اگرچه برای برخی زنان باعث دردهای قابل توجه و نفخ می شود. به گفته درمانگاه مایو، فیبروم های رحمی که رشد آنها غیر سرطانی است، روی 75 درصد از زنان تاثیر می گذارد. کیست های تخمدان مثل تخمدان پلی کیستیک، کیست هایی هستند که با مایع پر شده اند؛ در تخمدان به وجود می آیند و بسیار شایع هستند. اگر علائمی مربوط به فیبروم یا کیست تجربه می کنید، روش های گیاهی و طبیعی می توانند ناراحتی را کاهش دهند. قبل از استفاده از هر روش طبیعی، به پزشک خود مراجعه کنید.

5 گام ساده برای درمان طبیعی فیبروم و کیست
گام 1
غذاهای کربوهیدرات دار ساده مثل محصولات آرد سفید را با کربوهیدرات های پیچیده مثل میوه، سبزیجات و حبوبات جایگزین کنید. کلینیک مایو بیان داشت که اکثر زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS هستند، گسترش کیست ها را به طور منظم تجربه کرده اند. این سندرم با افزایش خطر دیابت در بزرگسالی همراه است. کربوهیدرات ها پیچیده بخورید، فیبر غذایی را به مواد غذا اضافه کنید که به کند کردن روند هضم غذا و نوسانات قند خون که منجر به دیابت می شود، کمک می کند. نیچراپاتی آنلاین اضافه کرد که زنان مبتلا به فیبروم، عادت های رژیمی ضعیف تری دارند که همچنین می تواند منجر به قند خون بالا شود.
گام 2
تمرکز روی خوردن غذاهایی با شاخص قند پایین داشته باشید. درحالی که غذاهایی با شاخص قند بالا مثل ذرت و سیب زمینی اغلب سالم به نظر می رسند، برای زنان مبتلا به فیبروم و کیست مورد مناسبی نیستند. درمانگاه مایو بیان داشت که غذاهایی که شاخص قندی بالا دارند سطح انسولین را نسبت به غذاهایی که شاخص قندی پایین دارند، بیشتر افزایش می دهند. طبق یافته های بنیاد ملی فیبروم های رحم، چاقی با توسعه فیبروم ها مرتبط است. علاوه بر این، درمانگاه مایو پیشنهاد کرد که رژیم غذایی غنی شامل غذاهایی با شاخص قندی پایین مثل سبزیجات با برگ های سبز تیره و دانه ها احتمالا به کاهش PCOS کمک می کند.
گام 3
متعهد شوید که 5 روز در هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. یک مطالعه منتشر شده در 2006 در مجله اپیدمیولوژی کشف کرد که زنانی که ورزش می کنند، توسعه فیبروم های رحمی را کمتر تجربه می کنند. علاوه بر این کلینیک مایو بیان داشت که ورزش تمرین منظم می تواند سطح قند خون را تثبیت کند که برای زنان PCOS بسیار مفید است. ورزش همچنین به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می کند، خطر ابتلا به چاقی که با فیبروم و کیست همراه است را کاهش می دهد.
گام 4
به جای گوشت قرمز یا مرغ گوشتی تیره، غذاهایی با پروتئین سالم مثل ماهی، لوبیا، حبوبات و محصولات لبنی کم چرب جایگزین کنید. بنیاد ملی فیبروم های رحمی، بیان داشت که یکی از فاکتورهای پرخطر توسعه فیبروم ها، مصرف گوشت گاو و دیگر گوشت های قرمز است. گوشت قرمز و گوشت قرمز تیره دارای مقادیر بالاتری از چربی هستند که می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شوند. چاقی و سطوح بالا انسولین به ترتیب فاکتورهای پرخطر برای توسعه فیبروم ها PCOS است و کاهش مقدار گوشت قرمز و گوشت تیره مرغ، احتمالا باعث کوچک شدن و آب رفتن فیبروم ها و کیست ها می شود و احتمال بازگشت آن ها را کاهش می دهد.
گام 5
از نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، چای و نوشیدنی های غیر الکلی دوری کنید. به گفته دکتر ویلیام ای ریچاردسون از درمانگاه پیشگیری کلینیک آتلانتا نوشیدنی های کافئین دار حاوی مواد معروف به متیل کازانتین است که این مواد می توانند کار آنزیم های بدن را مختل کنند که احتمالا منجر به افزایش تدریجی سم می شوند. سم ها می توانند همه جای بدن به صورت کیست ها و فیبروم ها جمع شوند. توسعه فیبروم های رحمی وابسته به مصرف بیش از حد متیل کازانتین (methylxanthines) است. روزانه به جای نوشیدنی های طعم دار، حداقل (2 لیتر) آب یا دیگر نوشیدنی های کافئین دار و بدون شکر استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟