نبرد آفرود میان کراس‌اوورهای لوکس


نبرد آفرود میان کراس‌اوورهای لوکس

یافتن یک برندهٔ مطلق در بین سیستم‌های چهارچرخ محرک مختلف می‌تواند بسیار دشوار باشد و عوامل دیگری مثل پیشرانه، تایر، وزن و حتی راننده هم می‌تواند به همان اندازهٔ تکنولوژی ارسال قدرت به دو محور مهم باشند. بااین‌حال کانال یوتیوب SUV Battle تعدادی از رقبای مستقیم در بین کراس‌اوورهای لوکس بازار را گرد هم جمع … The post نبرد آفرود میان کراس‌اوورهای...

یافتن یک برندهٔ مطلق در بین سیستم‌های چهارچرخ محرک مختلف می‌تواند بسیار دشوار باشد و عوامل دیگری مثل پیشرانه، تایر، وزن و حتی راننده هم می‌تواند به همان اندازهٔ تکنولوژی ارسال قدرت به دو محور مهم باشند. بااین‌حال کانال یوتیوب SUV Battle تعدادی از رقبای مستقیم در بین کراس‌اوورهای لوکس بازار را گرد هم جمع کرده و بین آن‌ها رقابت آفرودی در یک شیب خاکی تند برگزار کرده‌اند. کراس‌اوورهای حاضر در این رقابت آفرودی آئودی Q7 و Q8، مرسدس بنز GLE، ب‌ام‌و X5 و X6، ولوو XC90، لکسس RX350 و رنجروور اسپرت به همراه جیپ گرند چروکی هستند.

نبرد آفرود میان کراس‌اوورهای لوکس

با اکثر این کراس‌اوورها چندین آزمایش آفرود انجام گرفت به‌جز گرند چروکی که البته طبیعی است زیرا این ماشین رقیب مستقیم دیگر کراس‌اوورهای حاضر در این رقابت نیست. در پایان آن‌ها دریافتند که استفاده از یک رانندهٔ ثابت برای انجام آزمایش با همهٔ خودروها روش بهتری برای محک زدن سیستم‌های چهارچرخ محرک است و نتایج منطقی‌تری به دست می‌دهد؛ اما موضوع ناخوشایند اینکه آن‌ها نتوانسته‌اند پیشرانه‌های مشابهی را برای همهٔ کراس‌اوورها تهیه کنند. به‌عنوان‌مثال، رنجروور اسپرت قوی‌ترین پیشرانه را داشت و بنابراین تعجبی ندارد که عملکرد واقعاً خوبی را به نمایش گذاشت.

نبرد آفرود میان کراس‌اوورهای لوکس

در این رقابت آنچه کمی تعجب‌آور به نظر می‌رسد، تلاش ب‌ام‌و X5 برای بالا رفتن از تپه بود درحالی‌که X6 در همین آزمایش عملکرد بسیار بهتری داشت. البته باید به این نکته توجه کنیم که این آزمایش‌ها توسط راننده‌های مختلفی انجام گرفت. خودروهای قابل‌توجه دیگر هم ولوو XC90 و لکسس RX بودند اما نه از جهت مثبت زیرا هردو و خصوصاً لکسس عملکرد ضعیفی داشتند. از سوی دیگر، آئودی Q8 به‌گونه‌ای از تپه بالا رفت که به نظر می‌رسید این ویدئو برای تبلیغ سیستم چهارچرخ محرک کواتروی آئودی ساخته شده است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها