راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر


راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر

در حالی که گاهی تصور می شود که فضای داخلی “مدرن” سرد و مینیمالیستی است ، اما در خانه های امروزی ، فضای داخلی مدرن راحت و خوشایند است بدون اینکه بهم ریخته و تاریک باشد.

در حالی که گاهی تصور می شود که فضای داخلی “مدرن” سرد و مینیمالیستی است ، اما در خانه های امروزی ، فضای داخلی مدرن راحت و خوشایند است بدون اینکه بهم ریخته و تاریک باشد. سبک معاصر امروزی برای دفاتر و فروشگاه ها ، آپارتمان های زیر شیروانی و خانه های سنتی نیز به یک اندازه مناسب است.

راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصرراهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر

سبک معاصر چیست؟

اساساً ، سبک معاصر دکوراسیونی با سادگی ، ظرافت ، استفاده عمدی از بافت و خطوط شارپ تعریف می شود و فضای داخلی بیشتر از همه چیز فضا را به نمایش می گذارد . با تمرکز بر رنگ ، فضا و شکل ، فضای داخلی معاصر براق و تازه است. برای دستیابی به ظاهر یک خانه معاصر ، رعایت برخی قوانین اساسی مهم است در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

استفاده از رنگ

رنگهای خنثی ، سیاه و سفید رنگ های اصلی در فضای داخلی به سبک معاصر است. رنگ سیاه اغلب برای ایجاد زمین و تعریف یک اتاق به سبک معاصر استفاده می شود. پالت تلفیقی با رنگ های روشن و جسورانه ای در برابر خنثی ها نقش ایفا می کنند در واقع در دکوراسیون دیوارهایی که با یک رنگ خنثی رنگ آمیزی شده اند ، شما یک زمینه عالی برای لوازم جانبی با رنگ های پررنگ دارید و اگر دیواری رنگ پررنگ دارد ، باید از رنگ های خنثی در هر جای دیگر استفاده شود.

راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصرراهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر

خط و فضا

بارزترین و متمایزترین عنصر طراحی داخلی به سبک معاصر خط است . خطوط عمودی یا افقی مستقیم یا اشکال منحنی ، خطوط مشهود و محکم در هر خانه ای به سبک معاصر مشهود است. این خطوط در جزئیات معماری ، استفاده از بلوک های رنگی پررنگ ، سقف های بلند ، پنجره ها و اشکال هندسی در تابلوهای دیواری و مجسمه سازی دیده می شود.

فراموش نکنید فضای خالی روی دیوارها ، بین قطعات مبلمان و بالاتر در مناطق فوقانی ، به همان اندازه مناطق پر از اشیا در دکوراسیون مهم است در فضای داخلی معاصر ، کمتر بیشتر است. هر قطعه به عنوان هویتی منحصر به فرد برجسته می شود.

از عناصر ساختاری بهره ببرید آجرهای شکسته بافت و ثبات ایجاد می کنند و لوله های اکسپوزدر فضای داخلی به سبک معاصر کاملاً قابل قبول هستند. برای جلب توجه بصری ، این جزئیات ساختاری را با رنگهای متضاد رنگ آمیزی کنید ، یا برای کاهش اهمیت آنها ، آنها را با دیوارها تلفیق کنید.

مبلمان به سبک معاصر

قطعات مبلمان باید بیانیه ای جسورانه ارائه دهند اما در عین حال ساده و بدون انحنا باشند. اشکال هندسی صاف و شارپ ضروری است . میتوانید ازمبلمان روکش دار اغلب از رنگ های سیاه ، سفید یا سایر رنگ های خنثی با الیاف طبیعی موجود در پشم ، پنبه ، پارچه ، ابریشم برای جذابیت بافت استفاده کنید.

راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصرراهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر

کفپوش

کف در یک خانه به سبک معاصر باید خالی و صاف باشد و از چوب ، کاشی یا وینیل استفاده شود. اگر برای کنترل صدا یا گرما باید از فرش استفاده کنید فرشهای با طرح ساده یا هندسی با رنگ و بافت را اضافه کنید.

ملاحظات نورپردازی و هنر

. هم در بازسازی منازل و هم در ساخت و سازهای جدید ، نصب نورپردازی با نور غیر مستقیم را در نظر بگیرید. رنگ و عناصر فلزی را برای وسایل روشنایی تلفیق کنید.

از نورهای موضعی می توانید برای نمایش نقاشی ، پوستر یا تابلوهای چاپی استفاده کنید. این نور کمک می کند تا چشم به سمت قطعاتی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید ، متمرکز شود همینطور می توانید مجسمه ها یا تابلوهای قاب دار به سبک معاصر را با قرار دادن روی ستون یا پایه ، در سطح دید چشم قرار دهید.

قاب هایی با رنگ های براق یا مشکی مات ، چوب طبیعی یا فلزات برای کارهای هنری بسیار مناسب هستند. اگر باید چندین قطعه را کنار هم قرار دهید ، آنها را نزدیک هم آویزان کنید تا احساس یک قطعه بزرگ را ایجاد کنند. اتاق هایی به سبک معاصر را با مجموعه ها ی زیاد بهم نزنید. در فضای داخلی معاصر ، فضای باز اغلب به اندازه قطعاتی که در فضا قرار می دهید دارای اهمیت است.

سایر عناصر طراحی

استفاده سخاوتمندانه از فلز ، سنگ و شیشه مات یا شفاف در اتاقی که به سبک معاصر تزئین شده به خوبی کار می کند. برای نرم کردن و گرم شدن فضا ، از پارچه هایی با بافت بسیار زیاد و به رنگ ساده برای پرده ، بالشتک ها یا فرش استفاده کنید.

در این سبک از چاپهای رنگارنگ و پرزرق و برق بهتر است اجتناب شود چاپ های دو رنگ به خوبی کار می کنند. به یک بالشطرح گورخری روی یک صندلی چرمی مشکی ، یک بالشتک بزرگ با طرح پلنگی که روی زمین ساده انداخته شده یا یک فرش راه راه برجسته و دارای بافت بسیار سنگین برای انداختن مبلمان براق و یکدست فکر کنید.

در اتاق های معاصر ، گیاهان و گل ها باید در ظروف ساده بزرگ و چشمگیر باشند. شکوفه های بزرگ با برگ ها بهتر از تزئینات کوچک عمل می کنند. اگر فضا اجازه می دهد ، چراغ های متمرکز به سمت بالا را در اطراف یک گیاه بزرگ روی زمین قرار دهید.

ظروف غذاخوری را نیز معاصر نگه دارید. اشکال هندسی ، رنگهای پررنگ با ظروف نقره ای ، دستمال سفره ها ، نیز می تواند ایده های خوبی باشد.

راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصرراهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر

تحریریه دکوبوم-غزاله عزالدین

منبع: thespruce

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...