اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز


اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده با اشاره به اهمیت مجموعه تاریخی چهار منار و ارزش این اثر، اظهار کرد: نام مجموعه تاریخی چهار منار تبریز بنا به قدمت و اهمیت اثر، در تمام نقشه‌های قدیمی این شهر ثبت شده، از این رو از جمله مهم‌ترین پروژه‌های مرمتی معاونت میراث فرهنگی بشمار می‌آید که با نظارت کامل نیروی فنی و متخصص این اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار، ادامه داد: پیرو اطلاع رسانی سال گذشته میراث فرهنگی استان مبنی بر اتمام مرمت مقبره تاریخی این مجموعه فاخر در تابستان 99، عملیات مرمتی این بنا تکمیل و محوطه سازی و آزادسازی محوطه در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: طی سال‌های گذشته، اقداماتی نظیر بازسازی دیوارها و اجرای پایه‌های آجری، استحکام بخشی دیواره‌ها، ایجاد سرویس بهداشتی در محوطه این مجموعه تاریخی انجام شده بود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی اظهار کرد: در راستای بهره برداری کامل از این مجموعه تاریخی، پس از آزادسازی محوطه این مجموعه در مراحل بعدی مرحله پایانی مرمت و تکمیل محوطه و کف سازی در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان