کاهش 9 درصدی طلاق در قشم


کاهش 9 درصدی طلاق در قشم

قشم- ایرنا- رییس ثبت احوال قشم گفت: 89 طلاق در قشم در نیمه اول به ثبت رسیده که این رقم در همسنجی با سال قبل 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

علی اکبر قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت یکهزار و ۴۳۵ کودک در قشم متولد شدند و ۲۸۶ مورد فوت نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: ۴۴۵ ازدواج نیز در نیمه اول امسال در این شهرستان به ثبت رسید.

رییس ثبت احوال قشم ضمن اعلام منقضی شدن کارت ملی قدیمی، ادامه داد: تا پایان شهریورماه سال جاری ۲ هزار و ۴۹۲ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: مردم پس از ثبت نام می‌توانند جهت انجام امور خود از ثبت احوال استعلام بگیرند.

قربانی اظهار کرد: با بومی شدن تولید کارت خام هوشمند، کارت‌های هوشمند ملی در حال صدور هستند و دیگر نیازی به واردات در این زمینه احساس نمی‌شود.

وی با اعلام صدور یکهزار و ۸۰۰ شناسنامه از ابتدای سال تا کنون، گفت: تعویض شناسنامه‌های مستعمل و قدیمی در حال انجام است اما این امر با وجود کارت ملی هوشمند اجباری نیست.

رییس ثبت احوال قشم افزود: با توجه به لزوم ارایه شناسنامه عکس‌دار برای انجام امور اداری افراد، متولدان مهر ۸۴ و قبل از آن برای عکس‌دار کردن شناسنامه خود اقدام کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا