ساخت بیش از 200 فروند شناور در هرمزگان آغاز شد


ساخت بیش از 200 فروند شناور در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: باوجود همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های متاثر از آن، در 6 ماهه نخست امسال فرآیند ساخت و صدور مجوز تعداد بیش از 200 فروند شناور در استان آغاز شد.

علیرضا محمدی کرجی ران روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ساخت شناورها در جزیره قشم افزود: ساخت این شناورها با دریافت مجوز از اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها در استان هرمزگان صورت گرفته که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.
وی بیان داشت: هم اکنون ۳۲ کارگاه فعال در امر ساخت انواع شناور در هرمزگان با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مشغول فعالیت هستند که با وجود مزیت‌های داخلی در ساخت شناورها و صادرات آن می‌توان زمینه رونق معیشت جوانان و اشتغالزایی بیشتر را فراهم کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در بازدید از ساخت سه فروند شناور تفریحی نیز گفت: این شناورها با جنس بدنه فایبر گلاس در یکی از شرکت‌های شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کنند.
محمدی کرجی ران ابرازداشت: نخستین شناور مراحل پایانی خود را طی می‌کند، بدنه شناور دوم نیز تکمیل و هم اکنون درحال نصب عرشه اصلی و سالن مسافری بوده و ظرف یکماه آینده نیز بدنه شناور سوم نیز از قالب خارج و مراحل تکمیل بخش‌های دیگر آن آغاز خواهدشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت:
وی، ساخت بدنه شناور از جنس فایبر گلاس را به دلیل هزینه اولیه کمتر نسبت به چوب و فلز، راحت بودن فرم دهی، سرعت بالای تولید و هزینه نگهداری کمتر را از جمله مزیت‌هایی عنوان کرد که در سال‌های اخیر مورد توجه و اقبال سازندگان و شناورداران قرار گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این شناورهای تفریحی قرار است در جام جهانی پیش روی در کشور قطر مورد بهره برداری قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا