هرمزگان در تولید ماسک‌های سه لایه صنعتی خودکفا می‌شود


هرمزگان در تولید ماسک‌های سه لایه صنعتی خودکفا می‌شود

بندرعباس- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در آینده ای نزدیک دو کارخانه تولید ماسک صنعتی به چرخه تولید این پوشش حفاظتی در برابر ویروس کرونا در استان اضافه می شود و هرمزگان در تولید این ماسک های سه لایه صنعتی خودکفا خواهد شد.

دکتر غلامعلی جاودان شامگاه شنبه به رسانه ها اظهار داشت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون دو کارخانه تولیدی ماسک سه لایه صنعتی با مجوز دائم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار کارگاه های تولیدی ماسک های غیرصنعتی در هرمزگان را ۵۱ واحد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز اپیدمی بیماری کرونا تاکنون بیش از ۲ میلیون ماسک، ۲۹ هزار بسته دستکش و ۱۵ هزار لباس گان و کاورال بین مراکز درمانی اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی هرمزگان توزیع شده است.

این مقام مسوول ابراز داشت: اعتبار تجهیزات نامبرده از محل خیرین، هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، سازمان هلال احمر و از طریق خرید دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی فعال در تولید کالاهای بهداشتی، تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و انتشار ویروس کرونا، نیاز جامعه به ماسک های بهداشتی بسیار بالا است و از همین رو حمایت از صنایعی که در حوزه تولید ماسک و ملزومات بهداشتی و ضدعفونی فعالیت می کنند، باید بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، ظرفیت کل واحدهای تولیدی صنعتی، کارگاهی و صنفی هرمزگان، تولید۳۵۰ هزار عدد ماسک در روز است که هم اکنون روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد تولید می‌شود.

کرونا در هرمزگان همچنان قربانی می گیرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته دو نفر شامل یک خانم ۷۴ ساله و یک مرد ۷۰ ساله در شهرهای بندرعباس و قشم به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان به رسانه ها اظهار داشت: با ثبت دو فوتی جدید، شمار فوتی های کرونا در هرمزگان تا عصر ۱۲ مهرماه به ۷۸۱ نفر رسیده است.

وی شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی هرمزگان را ۱۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این شمار ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

دکتر نوروزیان با بیان اینکه هنوز هیچ درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده، گفت: با توجه به این شرایط مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نکات ایمنی پیشگیرانه حساسیت ویژه ای داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم تا دو متر و شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون را سه راهکار مهم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا