فعال اصلاح‌طلب: انقلاب اسلامی، دیکتاتورهای منطقه را عمیقا ترساند


فعال اصلاح‌طلب: انقلاب اسلامی، دیکتاتورهای منطقه  را عمیقا ترساند

تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت با بیان اینکه شور و شوق ناشی از سرنگونی رژیم ستمشاهی، ترسی عمیق را در دل دیکتاتورهای منطقه به ویژه صدام ایجاد کرد، گفت: در شرایطی که ساختار نظامی کشور نتوانسته بود خودش را با شرایط جدید تطبیق دهد صدام با دستاویز قرار دادن قرارداد 1975 الجزایر و اختلافات مرزی با ایران  وارد جنگ شد و منطقه و جهان را...

«قربانعلی قائمی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: قیام مردمی به رهبری امام خمینی (ره) علیه رژیم پهلوی موجب شد کشور با مشکلات ناشی از دوران گذار به ساختار حکومتی جدید مواجه شود. مردم ایران اراده کرده بودند تا به عنوان کشوری مسلمان، مستقل و آزاد زندگی کنند و نمی‌خواستند آلت دست دول استعمارگر باشند و به همین دلیل یکی از شعارهای اصلی انقلاب، شعار «نه شرقی، نه غربی و جمهوری اسلامی» بود.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت خاطرنشان کرد: قدرت‌هایی که چشم طمع بر منابع و ذخائر نفت و گاز ایران داشتند نمی‌خواستند یک حکومت دینی و مردمی، ثروتمند، آزادی‌خواه و حامی مردم مظلوم منطقه و جهان را در منطقه تحمل کنند و برای ضربه زدن به آن دسیسه و توطئه‌چینی کردند و از هر گونه اقدامی بر علیه مردم ایران دریغ نکردند.

قائمی ادامه داد: شور و شوق ناشی از سرنگونی رژیم ستمشاهی، ترسی عمیق را در دل دیکتاتورهای منطقه به ویژه صدام ایجاد کرد. در این شرایط که ساختار نظامی کشور نتوانسته بود خودش را با شرایط جدید تطبیق دهد صدام با دستاویز قرار دادن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر و اختلافات مرزی با ایران جنگی را آغاز کرد که ۸ سال به طول انجامید و منطقه و جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

وی افزود: در این جنگ، قدرت‌ها با تامین منابع مالی و امکانات، تحویل سلاح‌های پیشرفته و مجهز، میگ‌های روسی و سوپر اتاندار فرانسوی و استفاده از هواپیماهای مجهز به سیستم‌های آواکس و حتی سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی به صدام، سعی در شکست مردم منسجم و متحد ایران را داشتند اما با ایثار جان و رشادت‌های تاریخی فرزندان ایران مواجه شدند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ایران در سال‌های دفاع مقدس، تلاش می‌کرد به جامعه جهانی ثابت کند که صدام متجاوز است و باید خسارت‌های جنگ را تعهد و پرداخت کند که این مهم با صدور قطعنامه ۵۹۸ محقق شد و این قطعنامه نیز با تدبیر و شجاعت بی‌مانند رهبر کبیر انقلاب اسلامی مورد پذیرش واقع گرفت.

قائمی با بیان اینکه در هیچ برهه‌ای از تاریخ کشورمان به اندازه سال‌های دفاع مقدس میان دولت و ملت اعتماد وجود نداشت، به تلاش نیروهای از جان گذشته انقلابی و رهبری وارسته انقلاب اشاره کرد و گفت: آموزش جوانان در قالب واحدهای نظامی بسیج، جذب و فعال شدن نیروهای مقاومت مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های جنگ باعث شد که نیروهای ارزشمندی در مدیریت جنگ کشف شوند.

قائمی، مردم ایران را چون ۴۰ سال پیش دانست و اظهار کرد: این روزها آمریکای زورگو و انحصارطلب که ملت بزرگ، شجاع و از جان گذشته ایران را با تحریم‌های بی‌سابقه تحت فشار قرار داده است و ملت را به فعال کردن مکانیسم ماشه تهدید می‌کند. ترامپ و همه دشمنان ایران بدانند مردم ایران در طول ۴۰ سالی که از آغاز جنگ عراق علیه ایران می‌گذرد ثابت کرده‌اند که همواره برای دفاع از کشور خود منسجم و متحد است و یقین دارم آمریکایی‌ها نمی‌دانند چه مردمی را با مکانیسم ماشه تهدید می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی