آموزش‌های همگانی در 17 کتاب درسی دانش آموزان گنجانده می‌شود


آموزش‌های همگانی در 17 کتاب درسی دانش آموزان گنجانده می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: 300 کتاب درسی در آموزش و پرورش وجود دارد که در 17 کتاب مطالبی در خصوص کاهش بلایا گنجاده می شود.

خسرو رحمانی پنجشنبه شب در نشست خبری در بندرعباس اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای بین رییس جمعیت هلال احمر و وزیر آموزش و پرورش به امضا رسیده تا بتوان از ظرفیت آموزش و پرورش برای ارایه آموزش های همگانی استفاده کرد.

وی ادامه داد: براین اساس کارشناسان جمعیت هلال احمر می توانند با مراجعه به مدارس آموزش های همگانی را به دانش آموزان بدهند و هم معلمان آموزش دیدن و دارای مهارت می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: طرح دادرس به معنای «دانش آموزش در روزهای سخت» هم با همکاری آموزش و پرورش در پایه نهم اجرا می‌شود که خبرهای آن هر ساله در رسانه ها منتشر می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با استفاده از ظرفیت تفاهم نامه مطالب مفصل‌تر در تمام سطوح تحصیلی دانش آموزان، از اول ابتدایی تا پایان متوسطه و برای همه رده های سنی گنجانده شود.

وی بیان داشت: صفحه‌ای در سامانه شاد به این جمعیت اختصاص یافته که مطالب آموزشی در آن به اشتراک گذارده می‌شود، همچنین با وزارت علوم مکاتبه شده تا مطالب آموزش همگانی برای آمادگی در برابر حوادث، سوانح و بلایا به عنوان واحد درسی ارایه شود.

آموزش‌های همگانی در 17 کتاب درسی دانش آموزان گنجانده می‌شود

نذر آب در استان های دارای مشکل کم آبی اجرا شده است

در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نذر آب در تمام استان‌هایی که با کم آبی روبه‌رو بوده‌اند انجام شده است و حتی آب با تانکر به روستاهای دارای مشکل برده و توزیع می‌شد.

رحمانی بیان داشت:‌ بطور معمول استان‌های شرقی و جنوب شرقی مانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان با مشکل کم آبی رو به رو هستند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف و شعارهای جهانی هلال احمر کاهش آلام بشری است که در این راستا به طرح نذر آب توجه شده است.

رحمانی اشاره کرد: این امر با توجه به شرایط تغییرهای اقلیمی که موجب زحمت مردم می‌شود حایز اهمیت است که با کمک خیران اجرا می‌شود لذا آب رسانی هم مانند مسجد سازی و مدرسه سازی و بیمارستان سازی کار خیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در بخشی از استان کرمان، شهرستان‌های شهرستان حاجی آباد و بندرلنگه انجام شد که خیران در بندرلنگه ۴۰ تانکر آب تهیه کرده و به ساکنان روستای دوآب اهدا کردند.

وی اضافه کرد: در شهرستان حاجی آباد هرمزگان نیز ۴ هزار متر لوله پلی اتیلن برای لوله کشی آب شرب توسط خیران تهیه شد که ارزش آن افزون بر یک میلیارد ریال می شود.

۱۷۰۰ خانه هلال در کشور ایجاد شده است

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یک هزا رو ۷۰۰ خانه هلال در کشور ایجاد شده که تا ۲ ماه قبل یک هزار و ۴۷۰ خانه بود و در ۲ ماه گذشته ۲۳۰ خانه به آن‌ها اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد خانه های هلال تا پایان سال آینده به ۵ هزار خانه در شهرها و روستاهای دارای دهیاری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار روستا در کشور وجود دارد که ۳۷ هزار روستا دارای دهیاری هستند و براساس برنامه این جمعیت همه این‌ روستاهای دارای دهیاری به خانه هلال مجهز می شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: دادن آموزش در این خانه‌ها از ۲ ماه قبل گسترش یافته و دادن این آموزش‌ها به صورت مستمر ادامه می‌یابد.

هرمزگان دارای ۱۳۰ خانه هلال است

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: استان هرمزگان هم دارای ۱۳۰ خانه هلال فعال است که ۶۰۰ نفر در آنها آموزش دیده‌اند و این افراد می‌توانند اعضا خانواده خود را نیز آموزش دهند.

رحمانی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که همه افراد آموزش های همگانی را دریافت کرده باشند که این تاب آوری جامعه را در برابر حوادث، سوانح و بلایا افزایش میدهد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه بیان داشت: آموزش های همگانی با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم