پکن: ادعا علیه ما، مشکلات داخلی آمریکا را حل نمی‌کند


پکن: ادعا علیه ما، مشکلات داخلی آمریکا را حل نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ادعای آمریکا در زمینه دخالت چین در انتخابات این کشور اقدامی فرومایه...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی به خبرنگاران به ادعاهای ایالات متحده در زمینه دخالت چین در انتخابات ۲۰۲۰ در این کشور پاسخ داد.

«وانگ ونبین» از سخنگویان وزارت خارجه چین چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست مطبوعاتی در این زمینه گفت: «ما قاطعانه مخالف مطرح شدن نام چین (به عنوان مداخله کننده) در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هستیم. منتسب کردن کوتاهی‌ها به چین اقدامی قابل سرزنش است و نمی‌تواند مشکلات کنونی ایالات متحده را حل کند.»

وی در بخش دیگری افزود: «ما قاطعانه مخالف هستیم که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پای چین را به میان بکشند. همانطور که حقایق نشان داده، اتهامات آمریکا علیه چین بی‌اساس است. استدلالهای آنها صحیح نیست.»

چندی قبل نیز وزارت خارجه چین در این زمینه اعلام کرد ، پکن نه علاقه و نه سابقه دخالت در انتخابات آمریکا را دارد. برخی در آمریکا باید از کشاندن چین در بازی‌های سیاسی دست بردارند. سخنگوی این وزارتخانه در این باره گفت: «سیاستمداران آمریکایی همیشه دیگران را با معیارهای خود قضاوت می‌کنند و همواره از تنش‌ها یا آینده فرضی برای بدنام کردن چین بدون هیچ گونه مدرک واقعی استفاده می‌کنند. این افراد باید حرف بزنند و به صورت حرفه ای و مسئولانه رفتار کنند، در عین حال باید به اعتبار خود و شهرت کشورشان فکر کنند و از سخنان تهمت آمیز در مورد چین دست بردارند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...