مسابقات دوومیدانی لیگ نخل طلایی در اهواز برگزار شد


مسابقات دوومیدانی لیگ نخل طلایی در اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - رقابت های دوومیدانی لیگ نخل طلایی با حضور برترین های این رشته روز چهارشنبه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا این رقابت ها با حضور ۱۱۲ شرکت کننده خوزستانی در قالب ۱۲ تیم در ۱۷ ماده برگزار شد که در نهایت تیم ایذه با ۶۵ امتیاز اول شد و تیم های شهید منجزی گتوند با ۵۴ امتیاز و ایده پردازان اهواز با ۴۲ امتیاز دوم و سوم شدند.

سعید پویا دبیر هیات دوومیدانی خوزستان در خصوص برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: اولین دوره مسابقات دوومیدانی لیگ نخل طلایی در رده سنی نونهالان و نوجوانان در اهواز برگزار شد و برترین های این رشته برای شرکت در رقابت‌های کشوری که اوایل آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه کیفیت رکوردهای دوندگان بسیار خوب بود افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا فکر نمی‌کردیم که دوندگان استان بتوانند این رکوردها را ثبت کنند اما با برنامه‌ریزی هیات های شهرستانی این مهم محقق یافت و امیدوارم شاهد درخشش دوندگان خوزستانی در میادین کشوری باشیم.

پویا ادامه داد: ما در مرحله اول لیگ باشگاههای کشور با همین دوندگان شرکت کردیم و توانستیم در بین ۳۱ تیم شرکت کننده مقام سوم تیمی را به خود اختصاص دهیم که امیدوارم با حمایت و درایت مربیان و ورزشکاران خوزستانی بتوانیم جایگاه خود را ارتقا داده و نایب قهرمان این مسابقات شویم.

در ادامه رضا بوعذار ملی پوش دوومیدانی سابق کشورمان گفت: این مسابقات در سطح ایده آلی برگزار شد که نویدبخش آینده ای خوب برای دوومیدانی خوزستان است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه مسابقات لیگ نوجوانان در سطح کشور برگزار نمی شود اما خوزستان در این زمینه پیشتاز بوده و به عنوان اولین استان، اقدام به برگزاری مسابقات نوجوانان کرد که جای تقدیر دارد. امیدوارم با همت هیات و به کمک پیشکسوتان و سایر ورزشکاران به جایگاه واقعی خود در دوومیدانی کشور برسدیم.

قهرمان چندین ساله دوهای کشور گفت: متاسفانه در چند سال گذشته به خوبی در دوومیدانی میدانی کار نکردیم و از سایر استان ها عقب افتادیم اما وشبختانه اکنون هیات به خوبی در تمام رده های سنی مشغول به فعالیت است. ما قبلا در سطح بانوان دونده‌ی نداشتیم اما اکنون در تمام ماده ها دونده داریم.

وی بیان کرد: برای اولین بار در رشته پرش با نیزه صاحب مقام سوم در سطح کشور شدیم که این موضوع نشان می دهد در این رشته پیشرفت داشته ایم. در کل خوزستان پتانسیل خوبی دارد و می‌تواند جایگاه خوبی در دوومیدانی کشور داشته باشد.

در ادامه ابوالفضل داوودی از شهرستان ایذه که در ماده ۱۵۰۰ متر ه مقام اول رسید گفت: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و شرکت‌کنندگان خوبی شرکت کرده بودند که توانستم مقام اول را به خود اختصاص دهدم هرچند کار بسیار مشکلی بود.

وی افزود: تمام سعی و تلاش خود را می کنم که در مسابقات کشوری بتوانم بار دیگر این عنوان را تکرار کنم.

داوودی گفت: من در شهرستان ایذه در یک زمین خاکی تمرین می کنم که شرایط مناسبی ندارد و ممکن است هر لحظه مصدوم شوم لذا درخواست دارم که یک زمین مناسب برای ایذه در نظر گرفته شود.

علی احمدی از تیم شهید منجزی گتوند که در ماده ۸۰۰ متر به مقام نخست دست بافت گفت: بسیار خوشحالم که توانستم به این مقام برسم و تلاش می کنم رضایت کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کنم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات از جمله پیست تارتان اما با این وجود تمام تلاش خود را در رقابت های استانی انجام می دهیم تا بتوانیم نمره قابل قبولی کسب کنیم.

احمدی بیان کرد: دوومیدانی یک رشته پرمدال است و انتظار دارم که مسئولین به این رشته بیشتر توجه کنند. قطعا اگر به این رشته در گتوند کمک شود شاهد حضور دوندگان بیشتری در مسابقات کشوری خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس