آغاز واکسیناسیون کرونا در امارات متحده عربی


آغاز واکسیناسیون کرونا در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی اعلام کرد اقدام به تزریق واکسن کرونای چین به کارکنان مشاغل آسیب پذیر را آغاز کرده است.

آغاز واکسیناسیون کرونا در امارات متحده عربی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با عبور شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر، حقیقت تلخ این موضوع که کووید ۱۹ همچنان در کره زمین قربانی می‌گیرد و کشور‌ها در مدیریت و کنترل آن ناتوان هستند نمایان شد. تصور کنید در حال تماشای یک مسابقه فوتبال جذاب هستید. در طول ۹۰ دقیقه‌ای که یک بازی فوتبال را تماشا می‌کنید، ۳۴۰ نفر در جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند. با این حال، دولت‌ها امیدوار هستند بتوانند با همکاری با غول‌های داروسازی جهان در آینده‌ای نزدیک به واکسن کووید ۱۹ دست یابند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هم اینک ۱۹۱ واکسن در کشور‌های مختلف در حال توسعه است. از این میان، نزدیک به ۴۰ واکسن در مرحله آزمایش انسانی و ۱۰ واکسن در مرحله پایانی قرار دارند. غول‌های داروسازی جهان ابراز امیدواری کرده اند بتوانند نسخه اولیه واکسن کرونا را اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند. با این حال، برخی کشور‌ها اقدام به آغاز واکسیناسیون مردم در مقابل کرونا کرده اند.

بر این اساس، امارات متحده عربی که در حال همکاری با شرکت سینوفارم، غول داروسازی چین برای تولید واکسن کرونا است اعلام کرد عملیات واکسیناسیون برخی افراد را که مشاغل خطرناک دارند و به طور پیوسته با مردم در ارتباط هستند آغاز کرده است.

در گام نخست این کشور اقدام به انجام واکسیناسیون کارکنان فرودگاه شارجه در مقابل کرونا کرده است. امارات ماه جاری میلادی موافقت خود را برای استفاده از واکسن کرونای ساخت شرکت سینوفارم برای تزریق به کارکنان مشاغل آسیب پذیر اعلام کرد.

شرکت سینوفارم و امارات متحده عربی هم اینک در حال انجام آزمایش مرحله سوم این واکسن در این کشور هستند. قرار است در این مرحله بیش از ۳۱ هزار داوطلب این واکسن را دریافت کنند. با این حال، به گفته مسئولان اماراتی به دلیل آنکه تاکنون این واکسن عوارض جانبی ناچیزی داشته، مقامات بهداشتی ابوظبی موافقت خود را برای واکسیناسیون کارکنان مشاغل آسیب پذیر و کسانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند ابراز کرده است.

شیوع ویروس کرونا در امارات متحده عربی وارد موج سوم خود شده است. روز گذشته نزدیک به یک هزار تن در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شدند. تاکنون بیش از ۹۳ هزار تن اماراتی به ویروس کرونا آلوده و از این میان، ۴۲۰ تن جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید

خطر مرگبار ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا

موفقیت شرکت سینوفارم چین در تولید واکسن

شرکت دولتی سینوفارم، غول داروسازی چین هم اینک با همکاری ارتش در حال تولید واکسن کروناست و به دلیل حمایت مستقیم پکن از این طرح، احتمال موفقیت آن زیاد است. این شرکت در حال توسعه یکی از چهار واکسن چین برای مقابله با کروناست.

از ۱۰ واکسن کرونایی که هم اینک در مرحله آخر تست انسانی قرار دارند، ۴ واکسن در چین در حال توسعه است. از ماه ژوئن دولت چین در حال واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مانند کادر درمانی در مقابل این ویروس است. همچنین مقامات بهداشتی پکن می‌توانند دستور اضطراری برای واکسیناسیون عمومی مردم در فصل‌های پاییز و زمستان را با این واکسن بدهند.

پیش‌تر رسانه‌های چینی در ماه ژوئن اعلام کرده بودند از ۴ واکسنی که این کشور در حال توسعه آن است، دولت ۲ واکسن تولید شده از سوی شرکت سینوفارم و شرکت سینوواک برای استفاده در مواقع ضروری تایید شده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد تاکنون دولت چین اطلاعات بسیار کمی درباره دو واکسن مورد تایید خود منتشر کرده است. پیش‌تر یکی از شرکت‌های تابع شرکت داروسازی سینوفارم، غول داروسازی دولتی چین مدعی شده بود تا انتهای سال جاری میلادی واکسن کرونا را به بازار عرضه خواهد کرد. با این حال، هر چهار واکسن چینی‌ها در مرحله سوم آزمایش انسانی قرار دارد و تاکنون سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و داروی آمریکا با توجه به معیار‌های سختگیرانه‌ای که دارند این واکسن‌ها را مورد تایید قرار نداده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو