70 درصد مدارس زنجان در شرایط کرونایی فعالیت مناسبی دارند


70 درصد مدارس زنجان در شرایط کرونایی فعالیت مناسبی دارند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رصد کارشناسان این اداره کل نشان می‌دهد بطور میانگین بالای 70 درصد مدارس استان وضعیت خوبی برای ادامه فعالیت در شرایط کرونایی دارند و نظارت‌های مستمر در این خصوص انجام می‌شود.

ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان علوم پزشکی استان از بازگشایی مدارس تاکنون بیش از ۵۰۰ مدرسه را به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید کردند که بررسی ها نشان می دهد ۸۰ درصد این مدارس فقط در یک آیتم از پنج شاخص موفق به کسب نمره لازم نشده اند.

وی، این آیتم ها را شامل فاصله گذاری در کلاس های درس، مراسم آغازین، همزمانی رفت و آمد دانش آموزان، استفاده از لوازم بهداشتی و دفع پسماند مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: مدارس استان در شاخص دفع پسماند نمره خوبی نداشتند.

رفیعی یادآور شد: طی فرآیندی در آموزش و پرورش با کمک فرمانداران، روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس اشکالات و ایرادات موجود در مدارس به این لحاظ طی مدت ۲۴ ساعت برطرف می شود.

وی بابیان اینکه مداس استان در شرایط کرونایی عاری از مشکلات نیستند، اضافه کرد: مشکلاتی دراین حوزه همانند صنوف دیگر وجود دارد، امابه لحاظ پوشش گروههای هدف، حساسیت ها و نظارت ها جدی تر انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه طی مدت بازگشایی مدارس در این استان همکاری بین بخشی خوبی برقرار شده است، افزود: این اداره کل با راه اندازی و تقویت یک مجموعه نظارتی، بازدیدهای وسیعی روزانه از همه مدارس استان انجام می شود.

وی تاکید کرد: این نظارت ها در برخی مدارس مشکل دار تا رفع نواقص مستمر انجام و اطلاعات لازم نیز در این خصوص جمع آوری و پردازش شده است.

حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در۲ هزارو ۴۰۰ واحد آموزشی ۱۴ منطقه آموزشی استان زنجان در سال تحصیلی جاری تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی