اولین پردیس سینمایی استان همدان در اسدآباد احداث می‌شود


اولین پردیس سینمایی استان همدان در اسدآباد احداث می‌شود

همدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین پردیس سینمایی استان همدان با اعتبار پنج میلیارد تومان در شهرستان اسدآباد احداث می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسدآباد رمضانعلی حیدری خلیلی روز چهارشنبه در نشست انعقاد تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی در شهرستان اسدآباد افزود: با امضای تفاهم نامه یک پردیس سینمایی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متری با سه سالن در یک طبقه با مشارکت شهرداری ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری این طرح روزانه سه تا ۶ فیلم سینمایی در این سینما قابل اکران خواهد بود.

حیدری خلیلی با بیان اینکه ۷۵۰ میلیون تومان این میزان اعتبار توسط وزارت ارشاد در قالب کمک بلاعوض پرداخت می شود خاطرنشان کرد: ۷۰۰ میلیون تومان آن برای احداث و ۵۰ میلیون تومان برای نقشه پرداخت می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بقیه اعتبار نیز از طریق در آمد شهرداری و بخشی دیگر با پیگیری های لازم شهرداری از طریق سازمان دهیاری و شهرداری ها و نیز صندوق کارآفرینی به صورت وام کم بهره تامین خواهد شد.

وی زمان حداکثری اجرا و بهره برداری از پردیس سینمایی در شهرستان اسدآباد را ۶ ماه عنوان کرد.

فرماندار اسدآباد نیز گفت: نبود سینما در این شهرستان یکی از مشکلات فرهنگی و مطالبات فرهنگی مهم مردم به شمار می رود.

مجید درویشی اظهار کرد: اسدآباد به عنوان بارانداز غرب کشور به مرکز کشور با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارای پنج دانشگاه با هفت هزار دانشجو بوده که وجود این تعداد دانشجو و دانشگاه در اسدآباد فضای شهرستان را باز کرده و توسعه امکانات فرهنگی ،تفریحی ،توریستی بیشتری را در این منطقه می طلبد.

وی وجود سالن تئاتر ،مجموعه فرهنگی و مجتمع های فرهنگی را در پرکردن اوقات فراغت جوانان تاثیر گذار دانست و افزود: نبود سینما در این شهرستان با وجود تعداد بالای دانش آموز و دانشجو یکی از مطالبات فرهنگی مردم اسدآباد است.

درویشی با اشاره به تکمیل ۹۰ درصد بنای یاد بود سید جمال الدین اسدآبادی گفت: سال گذشته برای تملک سه واحد مسکونی در مجموعه بنای یادبود افزون بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

در پایان تفاهم نامه پروژه ای سینمایی امید شهرستان اسدآباد مابین اداره ارشاد اسلامی و شهرداری اسدآباد منعقد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس