175 بقعه در گیلان بازسازی می‌شود


175 بقعه در گیلان بازسازی می‌شود

آستارا - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: 175 بقعه متبرکه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در سطح این استان در حال بازسازی و نوسازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ستار علیزاده روز چهارشنبه در بازدید از طرح بازسازی بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا اظهار کرد: در سال جاری ۳۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی برای تعمیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و مساجد گیلان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: کاشی کاری، آینه کاری و عملیات عمرانی ۷۰۰ مترمربع از فضای درون ضریح بقعه امام زادگان آستارا تا ۶ ماه آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته وقف امسال ۲ گلدسته این بقعه با ۲ میلیارد ریال اعتبار نصب و بهره ‌برداری خواهد شد و بتن ‌ریزی حسینیه و شبستان آن به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع از هفته گذشته آغاز شده و بنا بر اعلام اداره اوقاف آستارا تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: خیر بزرگوار رحیم قربانی ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی ساختمان حرم امام زادگان کمک کرده و این بقعه در کنار جاده آستارا - تالش با ۱۵۰ خادم افتخاری، در مناسبت های ملی و مذهبی نظیر اربعین حسینی، مورد توجه مسافران و گردشگران است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا، ملجا و ماوای عاشقان اهل بیت (ع) است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!