112 هزار و 63 تن کالای غیرنفتی از راه‌آهن آستارا صادر شد


112 هزار و 63 تن کالای غیرنفتی از راه‌آهن آستارا صادر شد

آستارا - ایرنا - مدیرکل گمرک آستارا گفت: 112هزار و 63 تن کالای غیرنفتی به ارزش 55 میلیون و 798 هزار و 375 دلار در قالب هزار و 748 واگن قطار، در نیمه نخست امسال از راه‌آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شده‌است.

رسول امیدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال سرامیک، سیمان، میوه، شیشه، خرما، آجر، سنگ و کلینگر از کالاهای صادره بوده و ام دی اف، چوب، الیاف و غلات به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده ۹۳ هزار و ۴۹ تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون و ۷۹۳هزار و ۵۵ دلار با هزار و ۹۴۲ واگن به بارانداز راه آهن آستارا وارد و ۲۲ هزار و ۲۴۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و۱۱۱ هزار و ۱۸ دلار با ۶۲۸ واگن، از طریق آن بارانداز حمل و نقل شده است.

وی ادامه داد: بارانداز راه آهن آستارا هنوز به راه آهن رشت متصل نشده است و اکنون کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون ها از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز ریلی، دریایی و زمینی از مبادی مهم واردات و صادرات و تجارت برون مرزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی