افتتاح 2 پروژه عمرانی در بافق و خبرهای دیگر از استان یزد


افتتاح 2 پروژه عمرانی در بافق و خبرهای دیگر از استان یزد

یزد - ایرنا- 2 پروژه شهرداری بافق شامل ساختمان جدید آتش نشانی و زمین چمن محله پیرمراد، عصر چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی استانداری یزد و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

معاون امورعمرانی استانداری یزد در آیین افتتاح این پروژه‌ها با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به ویژه شهدای آتش نشانی گفت: در این عرصه نیروهایی خدمت می‌کنند که از جنس ایثار، شهامت هستند.
محسن صادقیان ،آتش نشانان را فرشته‌های نجات خواند که وجوشان مملو از عشق خدمت به همنوعان است و تصریح کرد: خانواده آتش‌نشان‌ها همیشه همراه و یاور این عزیزان هستند و هیچ وقت خود را از حادثه و خطر دور نمی‌بینند، با این حال سعی می‌کنند آرامش را در خانه برقرار کنند.
وی آموزش و پیشگیری از وقوع حوادث را ضروری دانست و افزود: باید ایستگاه‌های آتش نشانی به امکانات، تجهیزات ایمنی و ماشین آلات مجهز باشد تا ماموریت‌ها با کیفیت و کمترین خسارت وارده انجام شود.
صادقیان یادآور شد: سهمیه خوبی برای تامین نیروی انسانی آتش نشانی برای بافق در نظر گرفته شد اما در بحث گزینش افراد پذیرفته شده در آزمون مربوطه از نظر فیزیکی و آمادگی جسمانی واجد شرایط این مسوولیت خطیر نبودند.
معاون امورعمرانی استانداری یزد، همچنین تامین زیر ساخت‌های فرهنگی و ورزشی را توسط شهرداری بافق ستود و اظهار کرد: شهرداری در کنار عمران و آبادانی شهر نقش ارزنده ای در ایجاد روحیه امید و توسعه نشاط اجتماعی دارد.

شهردار بافق هم در آیین افتتاح این پروژه‌ها مجموع اعتبار هزینه شده را سه میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ساختمان ایستگاه آتش نشانی در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع و با زیربنای۵۵۰ متر مربع انجام شده است.

سیدعلی نوروززاده زیربنای آتش نشانی را ۵۵۰ متر و محوطه سازی آن را یکهزار و ۵۰۰ متر مربع اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این ایستگاه در مجموع ۲ میلیارد و ۳۵۰ تومان از محل منابع داخلی شهرداری هزینه و پرداخت شده است.

وی کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات ایستگاه‌های یک و دو آتش نشانی بافق عنوان کرد و رفع این مشکلات را خواستار شد.

شهردار بافق همچنین از افتتاح زمین چمن مصنوعی محله پیرمراد خبرداد و افزود: عملیلات اجرایی این پروژه ورزشی نیز شامل جدول گذاری، موزائیک فرش، فنس کشی ، بتن ریزی زمین و اجرا و نصب چمن مصنوعی به مساحت کل ۱۰ هزار و ۸۰ متر مربع است.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این فضای ورزشی اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیون تومان از منابع مالی شهرداری بافق تامین و هزینه شده است.

نوروززاده اضافه کرد: ساخت ۶ مجموعه چمن ورزشی فوتبال و والیبال از سوی شهرداری در سال ۹۹ هدف گذاری شد که چهار زمین آن تا کنون افتتاح شده و ۲ زمین نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

شهردار بافق خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از ۶ زمین‌ چمن مصنوعی بیش از ۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی روباز این شهر افزوده می‌شود.

هم اکنون ۵۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین ورزش در اختیار ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی بافق قرار دارد و این شهرستان دارای ۳۶ هیات ورزشی است که ۲۰ هیات فعال و بقیه از فعالیت کمتری برخوردار هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

****

تداوم بارش پراکنده باران در یزد

یزد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد گفت: امروز (چهارشنبه ) و امشب در برخی نقاط به ویژه مناطق شرقی و شمالی استان احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سید عباس میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز پنجشنبه(فردا) تا اوایل هفته آینده با افزایش ارتفاع تراز میانی جو، افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با ۲۹ و سبزدشت این شهرستان با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بود.

کارشناس هواشناسی یزد اظهار کرد: دمای هوای امروز شهر یزد ۱۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان است.

بارش سالانه باران در استان یزد ۶۵ میلی‌متر اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403