امیر عبداللهیان: سازش با رژیم صهیونیستی، خطری برای جهان عرب است


امیر عبداللهیان: سازش با رژیم صهیونیستی، خطری برای جهان عرب است

دبیر کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین نادیده گرفتن حقوق مشروع ملت قهرمان و مظلوم فلسطین را موجب تشدید بی‌ثباتی امنیت منطقه توصیف کرد.

خبرگزاری تسنیم: حسین امیر عبداللهیان، دبیر کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، در پیامی به چهارمین اجلاس بین المللی حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی، نکات قابل توجهی را در خصوص وضعیت کنونی فلسطینی مورد بررسی قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از برگزاری اجلاس فوق و همه شرکت کنندگان در آن این نکته را یادآور شد که فراز و نشیب های بیش از هفت دهه مبارزه ملت فلسطین با رژیم صهیوینستی موجب شده فلسطین هر روز، بالنده تر و مقاوم تر به جلو حرکت کند و فرهنگ و گفتمان مقاومت به عنوان یک حق مشروع در عرصه بین المللی نهادینه سازد. به گونه ای که امروز این حق مشروع، تعیین کننده بسیاری از معادلات منطقه است. امروز با همه چالش ها و تنش ها، مقاومت تبدیل به یک گفتمان شده، تا جایی که زنجیره گفتمانی آن هر روز گسترده تر از قبل و فراتر از مرزهای اسلام و فلسطین ، در حال تبدیل شدن به یک ابر روایت در کل جهان گردیده است.

معاون اسبق وزارت امور خارجه در خصوص عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: ممکن است چند دولت محدود، تسلیم خواسته های نابحق رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی شوند اما خواست و اراده ملت های مسلمان، تسلیم هیچ قدرتی نخواهد شد زیرا تجربه و تاریخ در کمپ دیوید و اسلو به روشنی به ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان نشان داده که الگوی سازش نه تنها کمکی به حل مسئله فلسطین نکرده، بلکه همواره به توسعه طلبی و تجاوزات رژیم صهیونیستی کمک کرده است. اما در مقابل الگوی مقاومت قهرمانانه و مستمر هم در عرصه میدانی و هم در عرصه سیاسی دستاوردهای زیادی برای مردم فلسطین داشته است. ملت های منطقه به خوبی می دانند سازش با رژیم صهیونیستی نه تنها دستاوردی برای کشورهای عربی نخواهد داشت بلکه از منظر منافع میان مدت و بلند مدت عربی، قبل از آنکه خطری برای فلسطین و ملت قهرمان آن داشته باشد، خطری برای جهان عرب است. چرا که برتری رژیم صهیونیستی بر همسایگان و منطقه ، یک اصل ضروری و لایتغیر برای سردمداران رژیم صهیونیستی و هم پیمانان غربی آنان است.

وی در خصوص خطر رژیم صهیونیستی برای منطقه افزود: امروز بزگترین تهدید در منطقه ما، از سیاست های اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی و سلاح های کشتار جمعی آن ناشی می شود. نفس وجود رژیم صهیونیستی و ماهیت آن رژیم جعلی، در کنار اقدامات غیر قانونی و توسعه طلبانه، تهدید و توطئه خطرناکی است که ثبات و امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می دهد.

دستیار ویژه رئیس و مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با تأکید بر راهکار ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فلسطین گفت: توجه و اهتمام به تدبیر بی نظیر و آینده نگر مقام معظم رهبری در قبال مسئله فلسطین و عمل به توصیه های ایشان، نیاز امروز امت اسلامی و یگانه راه رهایی از غده سرطانی رژیم صهیونیستی است.معتقدم پاسخ ما به تحولات اخیر صحنه فلسطین باید متناسب با اقدامات جبهه مقابل باشد و همزمان دو گفتمان و راهبرد مقاومت اسلامی و برگزاری رفراندوم در فلسطین در سطوح مختلف اعم از فلسطینی، منطقه ای و بین المللی در حوزه سخت و نرم مورد پیگیری قرار گیرد و به تغییر معادله موجود بیانجامد.

وی اقتدای ملت های منطقه به انقلاب اسلامی را موجب راهگشایی در بسیاری از نقاط منطقه توصیف کرد که موجب تغییرات معادله غرب در منطقه شد.

او در ادامه در خصوص تغییر معادله گفت: بدون تردید تغییر معادله در بخش موسوم به سرزمین های اشغالی خواهد توانست قضیه فلسطین را به گام های نهایی نزدیک کند. در این چارچوب ، همه گروه های فلسطینی در این امر ، تکلیف بزرگی بر عهده دارند. با دشمن تا دندان مسلح و خون آشام جز با اقتدار و از موضع قدرت نمی توان سخن گفت و زمینه تعییر معادله و برقراری این اقتدار ، مقاومت و مجاهدت است که ان شاء الله با همت و شجاعت جوانان مؤمن و با انگیزه و ادامه مبارزات فلسطین و ملت های آزاده جهان به زودی تحقق خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس