مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت


مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

گجت نیوز بازار ساعت‌های هوشمند به تکامل نسبی رسیده و در ادامه قصد داریم پرچمداران این عرصه را بررسی کرده و به مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3 بپردازیم. از زمان معرفی اپل واچ، کمپانی‌های زیادی دست به معرفی ساعت هوشمند مخصوص خودشان زدند و قصد ورود به این بازار پر سود را داشتند،... نوشته مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت...

بازار ساعت‌های هوشمند به تکامل نسبی رسیده و در ادامه قصد داریم پرچمداران این عرصه را بررسی کرده و به مقایسه اپل واچ سری ۶ با گلکسی واچ ۳ بپردازیم.

از زمان معرفی اپل واچ، کمپانی‌های زیادی دست به معرفی ساعت هوشمند مخصوص خودشان زدند و قصد ورود به این بازار پر سود را داشتند، اما امروزه تنها اپل و سامسونگ توانسته‌اند بخش اعظمی از بازار اسمارت واچ‌ها را تحت سلطه خودشان در بیاورند و حضور سایرین بسیار کم فروغ شده است. ما نیز می‌خواهیم نگاهی اجمالی به مقایسه اپل واچ سری ۶ – Apple Watch series 6 و گلکسی واچ ۳ – Galaxy Watch 3 بیاندازیم و ببینیم چگونه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اپل واچ تنها برای دارندگان آیفون قابل استفاده و اتصال به گوشی خواهد بود و با دیوایس‌های اندرویدی سازگاری ندارد، اما گلکسی واچ با هر دو اکوسیستم می‌تواند تعامل داشته باشد. با این وجود انتخاب میان یکی از این دو کاملا سلیقه‌ای بوده و کاربران اندرویدی زیادی با اپل واچ احساس راحتی می‌کنند. ما هم در ادامه قصد نداریم اسمارت واچ برتر را معرفی کنیم، بلکه می‌خواهیم آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار بدهیم و ویژگی‌هایشان را زیر ذره‌بین ببریم.

هر دو گجت با قیمت پایه ۳۹۹ دلاری به فروش می‌رسند و البته برای نسخه LTE نیاز به چند دلار بیشتر خواهید داشت. اپل واچ ۶ و گلکسی واچ ۳ نسبت به نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری مقاوم بوده و از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از سنسور نوار قلب را دریافت کرده‌اند. بهتر است کلی گویی را کنار بگذاریم و با جزییات بیشتری به مقایسه اپل واچ سری ۶ با گلکسی واچ ۳ بپردازیم.

طراحی و نمایشگر

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

اپل از روز اولی که اپل واچ را معرفی کرد تغییر چندانی در ظاهر ساعت هوشمندش اعمال نکرده و طی این سال‌ها، اپل واچ را با ظاهر مربعی و گوشه‌های گرد دیدیم که در کناره‌اش پین چرخشی Digital Crown دیده می‌شود و هنگام کار با آن ویبره کوچکی ایجاد می‌کند. در مقابل گلکسی واچ ۳ طراحی دایره‌ای داشته که یادآور طرح ساعت‌های قدیمی است، با این تفاوت که این اسمارت واچ می‌تواند سلامتی شما را پایش کند و به موبایلتان متصل شود. دور صفحه نمایش گلکسی واچ ۳ حاشیه‌ای در نظر گرفته شده که قابل چرخش است و اگر تمایلی به کار با صفحه لمسی آن ندارید، می‌توانید با استفاده از همین حاشیه با ساعت تعامل داشته باشید.

گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶ هر دو مجهز به صفحه نمایش مشابه OLED شده‌اند که حتی زیر نور مستقیم خورشید خوانایی خودشان را از دست نمی‌دهند. اپل و سامسونگ دو سایز مختلف برای ساعت‌های هوشمندشان برگزیده‌اند و کوپرتینویی‌ها در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری اپل واچ را به بازار عرضه می‌کنند. در سوی دیگر کره‌ای‌ها دو اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری را برای گلکسی واچ ۳ انتخاب کرده‌اند تا در مجموع بزرگتر از نماینده اپلی باشد. نمایشگر اپل واچ کمی رزولوشن بهتری دارد و به نظر می‌رسد روشن‌تر از رقیب سامسونگی تصاویر را نشان می‌دهد. هر دو ساعت قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا در یک نگاه، ساعت و فعالیت‌های فیزیکی کاربر نمایش داده شوند.

اپل واچ سری ۶ در هر دو مدل سبک وزن‌تر بوده و کمی باریک‌تر از گلکسی واچ ۳ احساس می‌شود. این اسمارت واچ در جنس‌های مختلفی نظیر استیل، آلومینیوم ۱۰۰ بازیافت شده و تیتانیوم تولید می‌شود و در مقابل گلکسی واچ ۳ تنها از جنس استیل خواهد بود. گفته می‌شود سامسونگ در حال کار روی مدل تیتانیومی برای سایز ۴۵ میلی‌متری بوده که احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور پا به بازار خواهد گذاشت. هر دو کمپانی رنگ‌های مختلفی برای محصولشان پیشنهاد می‌دهند و اپل واچ در رنگ‌های آبی، گرافیت، طلایی و قرمز قابل خرید است. گلکسی واچ هم در رنگ‌های نقره‌ای، برنز و مشکی موجود خواهد بود و احتمالا مدل تیتانیومی تنها در رنگ مشکی به فروش خواهد رسید.

اپل به تنوع در بندهای ساعت هوشمندش شهرت دارد ولی به این بسنده نکرده و واچ فیس‌های مختلفی نیز برای اپل واچ طراحی کرده است. گلکسی واچ هم در این زمینه کم نگذاشته و بندهای مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که بدون هیچ زحمتی قابل تعویض هستند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند متناسب با لباسش، بند ساعت هوشمندش را عوض کند تا هماهنگی بیشتری در ظاهر داشته باشد.

پایش سلامت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

در مقایسه اپل واچ سری ۶ با گلکسی واچ ۳ تفاوت فاحشی در بحث پایش سلامت دیده نمی‌شود و هر دو به طور غیرمستقیم همواره در حال بررسی وضعیت سلامتی و فعالیتی صاحب خود نظیر شمارش گام‌ها، کالری‌های مصرف شده، مانیتورینگ قلبی، پایش خواب و سقوط هستند. سامسونگ برای مانیتورینگ قلبی موفق به استفاده از سنسور الکتروکاردیوگرام شده که در کره جنوبی قابل استفاده خواهد بود و با توجه به اینکه گواهینامه FDA را دریافت کرده، به زودی به بازار ایالات متحده آمریکا نیز وارد می‌شود.

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

اپل واچ از سری چهارمش مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) بوده و در سری ۶ بهبودهایی به خود دیده تا بتواند ریتم‌های نامنظم قلبی را هم تشخیص بدهد. هر دو ساعت هوشمند میزان اشباع خون از اکسیژن را اندازه‌گیری کرده و به کاربر تحت عنوان SpO2 اعلام می‌کنند.

عمر باتری

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

اسمارت واچ‌ها می‌توانند خوره باتری باشند، مخصوصا زمانی که از آن‌ها کار زیادی بکشید و بخواهید فعالیت‌هایتان را پیگیری کنند، نوتیفیکیشن‌ها را نمایش دهند و در ارتباط با موبایلتان فعالیت کنند. گرچه نماینده سامسونگ چیپست پرمصرف‌تری در اختیار داشته اما با این وجود دوام باتری بیشتری نسبت به اپل واچ دارد.

گلکسی واچ ۳ با یک بار شارژ کامل برای دو روز روشن خواهد ماند. البته این میزان در صورتی صدق خواهد کرد که از GPS یا سایر ویژگی‌ها استفاده زیادی نکنید و در غیر این صورت، در پایان یک روز شارژ گلکسی واچ ۳ نیز به پایان خواهد رسید. دوام یک روزه باتری گلکسی واچ ۳ باز هم از اپل واچ بیشتر بوده و اپل واچ سری ۶ تنها ۱۸ ساعت با یک بار شارژ کامل می‌تواند روشن بماند. البته اپل قابلیت شارژ سریع یک و نیم ساعته را برای محصولش فراهم کرده تا بتوانید مدت زمان بیشتری با ساعتتان سپری کنید. سامسونگ نیز از فناوری Wireless PowerShare برای شارژ ساعت هوشمندش استفاده کرده و با قرار دادن ساعت روی قاب پشتی موبایلتان، می‌توانید آن را به صورت بی‌سیم شارژ کنید و به هیچ پاوربانک یا شارژری نیاز نداشته باشید.

قیمت‌گذاری

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

سیاست‌های قیمت‌گذاری سامسونگ و اپل برای ساعت‌های هوشمندشان شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. گلکسی واچ ۳ مدل ۴۱ میلی‌متری و اپل واچ سری ۶ مدل ۴۰ میلی‌متری هر دو با قیمت یکسان ۳۹۹ دلار فروخته می‌شوند. برای اپل واچ سری ۶ سایز ۴۴ میلی‌متری برچسب قیمتی ۴۲۹ دلاری و برای گلکسی واچ ۳ سایز ۴۵ میلی‌متری برچسب قیمتی ۴۲۹.۹۹ دلاری در نظر گرفته شده که محصول سامسونگ حدود یک دلار گران‌تر خواهد بود. برای خرید مدل LTE اپل واچ سری ۶ بایستی ۴۴۹ دلار بپردازید ولی گلکسی واچ ۳ با ۵۰ دلار بیشتر و با قیمت ۴۹۹ دلار فروخته می‌شود.

جمع‌بندی

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

مقایسه اپل واچ سری 6 با گلکسی واچ 3: شبیه اما متفاوت

اگر به ویژگی‌های مهم و اساسی اسمارت واچ‌ها در مقایسه اپل واچ سری ۶ با گلکسی واچ ۳ نگاهی بیاندازیم، به جز تفاوت‌های بسیار کوچک چیزی نمی‌بینیم و هر دو گجت برتری‌های ناچیزی در برخی زمینه‌ها نسبت به یکدیگر دارند. با این وجود هر دو از بهترین‌های بازار بوده و عملکردی عالی دارند و به هیچ عنوان خریدار را ناامید نخواهند کرد.

اگر شما کاربر آیفون هستید، انتخاب اپل واچ سری ۶ برایتان منطقی‌تر خواهد بود چرا که می‌توانید علاوه بر اتصال راحت ساعت هوشمند به آیفونتان، از ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برای دانلود اپلیکیشن‌های مختلف بهره ببرید. اما این بدین معنا نخواهد بود که نمی‌توانید از گلکسی واچ ۳ استفاده کنید و این اسمارت واچ با ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آماده استفاده برای کاربران آی او اسی و اندرویدی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟