ایجاد فرصت برای خودکفایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ضروری است


ایجاد فرصت برای خودکفایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ضروری است

رشت - ایرنا - فرماندار آستانه اشرفیه بر ضرورت ایجاد فرصت های مناسب در جهت خودکفایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان تاکید کرد.

حمید رضایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جلسات بررسی اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹ (اعتبارات تکلیفی در حوزه اشتغال) در این شهرستان ادامه داد: این اعتبارات با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات توسط بانک های عامل از ابتدای امسال در این شهرستان آغاز شده است، افزود: از مجموع تعداد ۸۵ نفر از متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این منطقه تاکنون تعداد ۳۱ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

رضایی اعتبارات اختصاص یافته به کمیته امداد این منطقه در این بخش را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۹ درصد از این اعتبارت در جهت اجرای مشاغل خانگی و کارفرمایی توسط افراد تحت پوشش این کمیته جذب شده است.

وی در ادامه میزان اعتبارات اختصاص یافته به بهزیستی این شهرستان را در این بخش، ۲۶ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: تعداد ۹۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون ۳۰ نفر از این متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

رضایی پرداخت چنین تسهیلات حمایتی را در اشتغالزایی مددجویان سازمان های حمایتی موثر دانست و بر ضرورت تسهیل روند پرداخت این تسهیلات از سوی بانک های عامل تاکید کرد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

در این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۵ خانوار تحت پوشش بهزیستی و حدود ۴ هزار و ۷۵۰ خانوار نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج