40 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه جندی شاپور دزفول هزینه شد


40 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه جندی شاپور دزفول هزینه شد

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: 40 میلیارد ریال در یک سال اخیر برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه جندی شاپور دزفول هزینه شد.

محمدرضا عصاری چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات در یک سال اخیر برای آزمایشگاه مرکزی وارد دانشگاه شد و ۲۰ میلیارد ریال نیز برای راه اندازی مجتمع نوآوری و شکوفایی این دانشگاه در حال هزینه شدن است.

وی هدف از توسعه زیرساخت‌های پژوهشی را توسعه فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه دانست و ادامه داد: برای حرکت به سمت دانشگاه‌های سوم و چهارم، المان‌هایی نیاز است که یکی از آنها شکوفاکردن استعداد دانشجویان و ایده‌های هیات علمی است که این امر با ایجاد پارک‌ها و مجتمع‌های نوآوری و شکوفایی محقق می‌شود.
عصاری گفت: پارسال با حضور دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، تفاهم نامه‌ای برای ایجاد مجتمع نوآوری و شکوفایی در این دانشگاه امضا شد.
وی به دیگر پیشرفت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: قراردادهای ارتباط با صنعت در ۶ سال گذشته کمتر از یک میلیارد ریال بوده که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به بالای ۱۴ میلیارد ریال رسیده است.
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهارداشت: نسبت سرانه مقاله دانشگاه جندی شاپور دزفول ۶ سال پیش ۲دهم بود که اکنون به بالای یک رسیده است.
وی افزود: شکر یکی از المان‌های امنیت غذایی در کنار گندم است که متاسفانه این مجموعه از نظر پژوهش‌های کاربری توسط نهادهای متولی حمایت نمی‌شود ولی سال گذشته مجوز ایجاد مجتمعی در حوزه نیشکر و صنایع جانبی اخذ شد.
عصاری گفت: ۶ سال پیش فقط موافقت اصولی برای سه دانشکده این دانشگاه گرفته شده بود که با پیگیری‌های انجام شده علاوه بر اخذ مجوز قطعی برای آنها، سه دانشکده دیگر نیز اضافه شد و اکنون تعداد دانشکده‌های این دانشگاه به ۶ دانشکده رسیده است.
وی افزود: آزمایشگاه‌های دانشگاه پیش از این به صورت متمرکز در مجموعه سوله‌هایی مستقر بودند که با توسعه فضای عمرانی و ساخت دانشکده‌های مربوطه، ۵۰ درصد از فضای سوله‌ها آزاد و در اختیار مجتمع نوآوری و شکوفایی قرار گرفت که علاوه بر وجود تابلوی قبلی شهدای علمی برای مابقی تجهیزات آزمایشگاهی، یک تابلوی دیگر برای فضای آزاد شده این مجتمع نصب شد که این امر باعث سیاه نمایی برخی افراد شد در حالی که تابلوی شهدای علمی هنوز هم نصب است.
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای کنگره جندی شاپور اشاره کرد و گفت: در ۲ کنگره برگزار شده با بیان و ارائه مستندات لازم به منظور ثبت دانشگاه جندی شاپور در فهرست بزرگداشت جهانی به یونسکو ارائه شد که در کنفرانس عمومی سالانه یونسکو این سند ثبت و منتشر شد.

وی افزود: براساس این سند دانشگاه جندی شاپور به طور رسمی به عنوان قدیمی‌ترین و نخستین دانشگاه و مرکز علمی جهان با قدمت یکهزار و ۷۵۰ سال معرفی شد.
عصاری گفت: سال گذشته مجوز کانون دانش و صنعت قند و شکر کشور که یک کانون ملی است اخذ شد که بستر تصمیم سازی در سطح کلان در امر قند و شکر خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد، حدود ۲ برابر شدن اعضای هیات علمی، اضافه شدن معاونت پژوهشی و ۱۵ هزار مترمربع آسفالت محوطه را از اقدامات ۶ سال اخیر در دانشگاه عنوان و بیان کرد: اختصاص یک طرح ملی مربوط به آموزش عالی کشور به دانشگاه جندی شاپور دزفول، صرف ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت مسجد دانشگاه تاکنون و صرف پنج میلیارد ریال برای اصلاح چمن دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشند.

عصاری گفت: توسعه فضای فیزیکی دانشگاه به ۴۰ هکتار، ساخت چهار بلوک خوابگاهی برای ۶۰۰ دانشجوی دختر، بازسازی خوابگاه پسران و تجهیز گرمایشی خوابگاه‌ها از دیگر اقدامات ۶ سال اخیر در این دانشگاه می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...