17 نفر از کادر درمان خراسان رضوی در مقابله با کرونا به شهادت رسیدند


17 نفر از کادر درمان خراسان رضوی در مقابله با کرونا به شهادت رسیدند

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون 17 نفر از فعالان کادر درمان خراسان رضوی در مقابله با کرونا و نجات جان بیماران مبتلا به کووید 19 به شهادت رسیدند که این شهدا افتخار ما هستند.

دکتر علی بیرجندی نژاد روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کادر پرستاری و رزیدنت مراکز درمانی مشهد افزود: کادر پزشکی در خدمت به جامعه همواره پیشقدم بوده‌اند و در مبارزه با کرونا نیز با شجاعت برای خدمت رسانی به بیماران وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: این افتخاری بزرگ برای جامعه و کادر بهداشت و درمان است که برای سلامت مردم سرزمینشان از جان خود گذشته و پای سلامتی مردم ایستادند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بخش خصوصی نیز از طریق مطبها، درمانگاه ها و مراکز پاراکلینیک طی سه ماهه نخست امسال به یک و نیم میلیون بیمار کرونایی و مشکوک به کووید ۱۹ خدمت ارائه کردند.

وی همچنین درباره سفر زئران به مشهد در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر افزود: سفر به هر علتی عاملی برای گسترش ویروس کرونا بین مردم است.

بیرجندی نژاد ادامه داد: سفر به مشهد را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم به ویژه در دهه آخر صفر این سفرها می‌تواند شرایط مشهد را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

وی توصیه کرد به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ مردم مراسم عزاداری دهه پایانی صفر را در خانه‌های خود برگزار کنند.

در این مراسم از پزشکان و پرستاران خیر و رزیدنت هایی که در مقابله با شیوع کرونا نقش آفرین بودند قدردانی شد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی