15 میلیارد ریال برای تامین اقلام بهداشتی مدارس خراسان شمالی ابلاغ شد 


15 میلیارد ریال برای تامین اقلام بهداشتی مدارس خراسان شمالی ابلاغ شد 

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: برای تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز مدارس استان در شرایط کرونا، 15 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.  

مهدی خطیب زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقلام بهداشتی با اولویت مدارس محروم و کم‌برخوردار، توزیع می شود.

وی افزود: با شیوع کرونا، در سال تحصیلی گذشته هم ۱۲ میلیارد ریال برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس استان هزینه شده بود.

ریزش شمار دانش آموزان در مدارس

خطیب زاده در بخش دیگر سخنان خود درباره حضور دانش آموزان در مدارس، گفت: در هفته نخست بازگشایی مدارس، در روستاها ۷۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان و در شهرها حدود ۵۰ درصد دانش آموزان در مدارس حضور یافتند اما پس از آن میزان حضور دانش آموزان ریزش داشت.

وی افزود: میزان ریزش حضور دانش آموزان در مدارس روستایی، ناچیز است زیرا به علت دسترسی نداشتن به تجهیزاتی همچون گوشی هوشمند و یا اینترنت، به ناچار در کلاس درس حضور می یابند و میزان استقبال هنوز هم ۷۰ درصد است.

وی گفت: اکنون در شهرها، میزان حضور دانش آموزان در کلاس درس به ۲۰ درصد رسیده است که البته در برخی مدارس شهری این رقم تا ۴۰ درصد هم گزارش شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در کلاس درس اجباری نیست و کلاس هایی که در آن دانش آموز مبتلا به کرونا گزارش شود، تعطیل و آموزش در فضای مجازی دنبال می شود و اگر معلمان هم به این ویروس مبتلا شوند، فعالیت آموزشی را در فضای مجازی پیگیری می کنند.

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها